Olej na plátně, 46 x 54 cm, rámováno, datace 1944, signováno vlevo dole AP, zezadu opatřeno výstavním razítkem a přípisem s určením. Vystaveno: Mánes 1947.
Autorem díla není nikdo jiný než jeden ze spoluzakladatelů české moderny, Antonín Procházka. Procházkovo dílo má dvě roviny, jednu lze nazývat kubistickou a druhou jako novoklasicistní. Kolem roku 1923 se Procházkova tvorba právě obrací k novoklasicismu, s jeho harmonizačním úsilím, posíleným ještě o jeho návraty k biblické a antické mytologii. Daný námět právě spadá do této kategorie. Divák hledí na jezdce na koni, jenž bojuje s lítou šelmou, v tomto případě se lvem. Tento boj lze brát tak a ona datace díla k tomu nahrává jako symbolický boj dobra a zla, Procházkovo dílo se v tomto období projevuje jako velice sugestivní, procítěné a za pomoci důmyslných tahu i velice pohyblivé. Vypodobnění námětu Procházka zasadil do fantaskní krajiny, která je sic osvětlena, jako divadelní podium, přesto zahalena do potemnělých mračen, jež výtečně kontrastují právě se zvolenou světelností ústřední akce plátně.