Olej na plátně, 73,5 x 54 cm, rámováno, datace 1929, signováno vlevo dole Kars 29.
Opatřeno odborným posudkem prof. PhDr. Jiřího Siblíka.
Z posudku prof. PhDr. Jiřího Siblíka:
Květinové kytice Jiřího Karse vyvolávaly už ve své době vzniku mimořádný zájem a francouzský kritik J. Quenne napsal, že jsou to „skutečné kytice barev…řadící se mezi jeho nejpodstatnější stránky“. Předložená malba může být potvrzením jeho slov. Světlo dopadající na toto květinové zátiší z levé strany vyvolává temnosvitný efekt, člení pozadí na světlou a tmavou plochu, osvětluje pravou půlku kytice a desky stolu s miskou ovoce, vyvolává vržené stíny ležícího ovoce a barevné reflexy na skleněné váze. Kytice ve váze je postavena na okraji desky stolu za miskou s ovocem a vedle ní ležícím kouskem, takže je tím dán lehký prostorový dojem, kytice je postavena do druhého plánu před neutrální stěnu pozadí, která dává kytici vystoupit v plné plastické účinnosti. Do barevné souhry jsou zapojeny všechny předměty včetně desky stolu, ale pozornost na sebe soustřeďuje kytice, jejíž květy vytvářejí barevný vějíř všech barev spektra. Mnohotvárnost a početnost drobných kvítků vytváří barevnou mozaiku efektu mille fleurs v nekonečných modulacích. Ve svém mozaikovém mihotání se barevná skladba zhušťuje v jednotný sevřený celek, v němž každý kvítek je strukturován a členěn různorodými a rozličnými tahy štětce. Mezi obrazy Jiřího Karse zaujímá toto květinové zátiší osobité postavení. Prokazuje, že Kars nezůstává v zajetí vžitého schématu, ale že pro každý obraz hledá nové kompoziční, barevné, nové světelné a prostorové řešení, odlišnou štětcovou techniku.