Olej na lepence, 16,5 x 23 cm, rámováno, signováno vpravo dole ABrandeis, zezadu přípis s určením: Il Palazo Ducate Venezia, zezadu opatřeno štítkem: MarConnal - Mason & Son Ltd. , FINE PAINTINGS. Dílo je přislíbeno na plánovanou výstavu 65. Výtvarné Hlinecko: Dámy s paletou: umělecké práce malířek 19.století (21. 6. do 15. 9.) - kurátor Dr. Leubnerová. Vystaveno: Klasikové 19. století, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, 5. 4. - 27. 5. 2012. Publikováno: Klasikové 19. století, S.V.U. Mánes, Praha, 2012, s. 85. Typická práce pochází z ruky české malířky, která značnou část života strávila v Benátkách, jež jí byly inspirací po celý život. Antonie Brandeisová malířství a malířské techniky nejprve studovala u Karla Javůrka na pražské Akademii, po přestěhování do Benátek přestupuje na tamní školu, aby své vzdělání řádně dokončila. Přestože po zbytek života zůstala v Itálii, se svým rodným krajem byla celou dobu v kontaktu prostřednictvím svých obrazů, které posílala na výstavy Krasoumné jednoty. V tvorbě Antonie Brandeisové se opakovaně objevují typické pohledy na krásy původně dóžecího města. Nejinak je tomu i u nabízeného díla, kdy si autorka jako ústřední motiv opětovně zvolila Dóžecí palác. Decentní barevností a prosvětlenou paletou dokázala zachytit krásu této dominanty Benátek. Na obraze nechybí ani žánrová scénka s rodinkou krmící místní holuby. Dílo je tak znamenitou ukázkou tvorby nejen české malířky, ale i samotného italského malířství, které si Brandeisová dokázala osvojit a svědomitě s ním pracovat.