Pastel na papíře, 48,5 x 63 cm, rámováno, pod sklem, datace 1928, signováno vpravo nahoře Divis 28.
Posoudil a pravost díla potvrdil prof. PhDr. Jaromír Zemina.
Zřídka se vyskytující raná práce Aléna Diviše, byla vytvořena během jeho francouzského pobytu ve 20. letech. Přestože zažíval během této doby mnohá úskalí, kdy dokonce nenavštěvoval ani jednu pařížskou uměleckou školu, stále byl v kontaktu se svými přáteli a vrstevníky, mezi které patřili Vincenc Makovský, Toyen a Bedřich Stefan. V neposlední řadě měla na jeho tvorbu značný vliv i komunikace s Vincencem Kramářem. Právě během druhé poloviny 20. let vznikají díla, pro něž je typická výrazná barevnost a dynamická obrysová linka, která odděluje jednotlivé barevné plochy. Nabízená práce z roku 1928 v sobě nese veškeré prvky charakteristické právě pro toto tvůrčí období. Divákovi se tak naskýtá pohled na kuchyňský stůl, kdy Diviš redukuje perspektivu na nutné minimum, díky čemuž umožňuje nahlédnout divákovi do košíku s hruškou a jablky. Jednotlivé tvary na obraze jsou modelovány černou obrysovou linií. Prostor kuchyně autor stylizuje do tmavých barev, aby tak dal vyniknout ovocnému košíku umístěného ve středu kompozice.