Kombinovaná technika na papíře, 23,5 x 18,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, zezadu pozůstalostní razítko Otty Gutfreunda č. 1469, razítko „vystaveno v Mánesu“ 1927. Vystaveno: Posmrtná výstava sochařského díla Otty Gutfreunda, Obecní dům, 6. 9. - 9. 10., 1927. Publikováno: Josef Císařovský, Otto Gutfreund, Státní nakladatelství krásné literatury a umění, Praha, 1962, č. 6. Sochař Otto Gutfreund je v uměleckém prostředí znám především pro své kubistické sochy, kterým se věnoval především před první světovou válkou. Během válečných let se v začátcích aktivně účastnil bojů na frontě, ale roku 1916 byl internován v pracovním táboře. Po válce byl natolik otřesen válečným běsněním, že se nemohl již plně vrátit k tvorbě kubistické a začíná se do středu zájmu promítat myšlení a cítění lidových vrstev. Proto v této době klade důraz na sdělnost umělecké formy. Přesto se v jeho dílech stále objevují doznívající kubistické reminiscence. Podobnou tendenci lze spatřit i v díle Flétnisty, kde jsou kubistické prvky redukovány a umělec upřednostňuje srozumitelnější formu sdělení. Práce byla prezentována na posmrtné výstavě Otty Gutfreunda a je jistě skvělým zpestřením jeho sochařské tvorby.