Olej na plátně, 82 x 127,3 cm, rámováno, datace 1934 – 1935. Autenticita díla byla potvrzena Derain Committee. Publikováno: Michel Kellermann, André Derain, Catalog raisonné of the painted work , Paris, 1999, vol. III, no. 1766, illustrated p. 104. Všestranný umělec a geniální malíř, který vstoupil na scénu na přelomu 19. a 20. století, byl spoluzakladatelem nového uměleckého směru fauvistů, kdy roku 1906 šokoval veřejnost svým expresívním až brutálním malířským projevem na výstavě v Salonu nezávislých. V jeho společnosti po dobu života byli takoví umělci jako H. Matisse, M. de Vlaminck, P. Picasso, P. Signac, G. Seurat a mnoho dalších. Přestože se řadí mezi hybatele světového umění, zhruba od roku 1911 se navrací zpátky k novoklasicismu, když úpěnlivě studuje díla starých mistrů. Barevná paleta je redukována a forma se stává střídmější. Po válce nechává svá léta fauvismu za sebou a je společností obdivován jako zastánce tradice a obnoveného klasicismu. Představované dílo Ležící akt je skvělým příkladem této nové umělecké vlny autora. Velkoformátové plátno pochází z poloviny 30. let a je reprezentativní ukázkou emotivně provedeného oblíbeného tématu malíře – ženského těla a duše. Obraz je vysoké galerijní hodnoty a reprezentuje umělce nejen jako vynikajícího malíře, ale i jako mistra, schopného vnést do obrazu život a emoce. Práce světoznámého malíře André Deraina se na českém prostředí objevují jen sporadicky a z hlediska formátu je tento typ obrazu v tuzemsku naprosto nevídaný kousek a neměl by tak chybět v žádné erudované sbírce zaměřené na 20. století.