logo
Přihlásit se | Registrovat se
account_circle
  • Aukce
    • Živé aukce
    • Předaukční výstava
    • Aukční kalendář
    • Příjem do aukce
    • Aukční rekordy
    • Předchozí aukce
  • O nás
    • Historie & současnost
    • Reference
  • výstavy
    • Předchozí výstavy
  • kontakty
  • ostatní
    • Nabídněte do aukce
    • Napsali o nás
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Ke stažení
    • Objednávka zasílání novinek
    • Logo ke stažení
  • cze/en
  • Aukce
    • Živé aukce
    • Předaukční výstava
    • Aukční kalendář
    • Příjem do aukce
    • Aukční rekordy
    • Předchozí aukce
  • O nás
    • Historie & současnost
    • Reference
  • výstavy
    • Předchozí výstavy
  • kontakty
  • ostatní
    • Nabídněte do aukce
    • Napsali o nás
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Ke stažení
    • Objednávka zasílání novinek
    • Logo ke stažení
  • cze/en

X

Výběr cookies

Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.

  • Funkční
    nezbytné pro funkčnost stránek
  • Analytika (Google Analytics)
    Budeme vědět, co Vás zajímá
  • Virtuální prohlídka (Matterport)
    Virtuální prohlídka našich předaukčních výstav bude vložena přímo do stránek
  • Přímý přenos (Youtube)
    Přímý přenos z našich aukcí budeme moci vložit přímo vedle dražebního modulu
    • minulá
    • zpět
    • další
    • 096 | PIETA V PARKU

      REYNEK Bohuslav (1892 - 1971)

      • vyvolávací cena: 160 000 CZK
    • arrow_upward
      arrow_downward

      Monotyp a suchá jehla na papíře, 24,8 x 15,6 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1955, signováno vpravo dole Reynek.

      Publikováno:

      Bohuslav REYNEK (1892-1971). Catalogue raisonné et illustré des peintures, dessins et gravures, 1950 – 1959, N°23 / page 4.

      Dílo Pieta v parku z je ukázkou mistrovské grafické práce Bohuslava Reynka, jednoho z nejosobitějších zjevů českého výtvarného umění. Tato práce vzniklá kombinací monotypu a suché jehly – v sobě koncentruje vše, co Reynka činí nezaměnitelným; hluboce procítěné lidství, tichou religiozitu, výjimečné technické mistrovství a introspektivní, křehké vidění světa. Kompozice je prostá, a přesto nesmírně působivá. V zasněžené krajině, připomínající lesní mýtinu nebo zapomenutý park, se odehrává intimní a bolestný výjev – Madona drží mrtvého Krista. Figura Krista je výrazně stylizovaná, tělo je zraněné, téměř rozpadající se, zatímco Madona je zahalena ve tmě – tělesně přítomná, ale duchem jakoby vzdálená. Reynekova práce s grafickou technikou je ojedinělá nejen v českém, ale i evropském kontextu. Jeho schopnost kombinovat suchou jehlu s barevným monotypem vytváří zvláštní optickou rozechvělost – dílo dýchá tichem, jako by se samo modlilo. V Pietě se spojují jeho hluboké náboženské přesvědčení s až existenciálním vnímáním utrpení člověka. Reynekovo místo v českém výtvarném umění je zcela unikátní – jako výtvarník, grafik, ilustrátor, básník i překladatel, mj. Rilkeho či Péguyho, tvořil most mezi obrazem a slovem, mezi viděním a duchovností. Jeho výtvarné práce se staly tichými ikonami české grafiky – nikoliv okázalými, ale o to hlouběji zasahujícími. V době, kdy české umění často podléhalo ideologii nebo formálním experimentům, Reynek zůstal věrný vnitřní pravdivosti, tichu a modlitbě. A především je dokladem umělce, jenž i v největší skromnosti dokázal vytvořit dílo s hluboce univerzálním dosahem.


    Dotaz na položku

    Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.

    logoEA
     
    • aukce
    • výstavy
    • kontakty
    • o nás
    • ostatní

    © Copyright 2025 European Arts Investments s.r.o.. All rights reserved.