Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Olej na plátně, 38,5 x 60,5 cm, rámováno, datace 1875-80, signováno vpravo dole S. Lépine.
Publikováno:
Robert and Manuel Schmit, Stanislas Lépine, Catalogue raisonné de l´oeuvre peint, 1835 - 1892, str. 143, č. 326, Paris, 1993.
Francouzský malíř a významný krajinář. Lépinův vstup do světa malířství výrazně uspíšilo jeho setkání s geniálním malířem Camillem Corotem, kterého v roce 1859 potkal v Normandii a po následující léta se stal jeho žákem. Meritem jeho uměleckého díla byla podoba řeky Seiny a života spjatého s ní. Tento okruh námětů zobrazoval po celý svůj tvůrčí život. Lepine v roce 1874 vystavoval na první impresionistické výstavě v Nadaru, ale obecně se v badatelském kruhu o tomto autorovi neuvažuje jako zástupci tohoto uměleckého směru. Lépinovo dílo je považováno za spíše předimpresionistické a to s důrazem na zobrazení přírody. Jeho malby oplývají výrazným smyslem pro světlo a příjemným barevným koloritem. Malíř byl za své umění mimo jiné vyznamenán První cenou na Expu v roce 1889. Jeho díla jsou zastoupena například v Musée des beaux-arts de Reims, Musée d´Orsay, Musée des beaux-arts de Tour, Leeds Museum and Galleries, Glasgow Museums, Aberdeen Art Gallery a jiných. Dílo, které je zde předkládáno, se můře pyšnit všemi znaky autorovy tvorby. Hledíme na městskou krajinu, přímo hlavní město Francie Paříž, s jejím životem navázaným na řeku již jí protíná, tu Seinu, která Lepinovi učarovala a provázela ho po celou dobu díla. Divákovi se naskýtá pohled na práci pískařů, kteří za pomoci lodí a jeřábů manipulují s pískem, s tímto materiálem, který je na věky svázán s budováním takových měst, jako je právě Paříž. Lepine v daném případě zvolil následující kompizici plátna, kdy do popředí právě vkladl pracující lid, zaznamenaný při jeho každodennosti a až v dáli vymaloval tyčící se břidlicové střechy města světla se známým mostem Barcy. Lepine se v díle projevuje ve všech možných svých kvalitách, ať je to jmenovaná kompozice či barevnost a v neposlední řadě práce s figurální stafáží. Le pont de Bercy vu du quai de la gare je krásným referenčním dílem svého autora a jistě se může směle pyšnit tím nevyšším obdivem.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.