Olej na plátně, 42,5 x 70,5 cm, rámováno, PD E Othon Friesz.
Autorem plátna byl jeden z čelních představitelů fauvismu. Othon Friesz studoval v Le Havru na Ecole des Beaux-Arts u prof. Charlese-Marie Lhulliera. Tam se potkal s Raoulem Dufym a Georgem Braquem, se kterými často cestoval a vyměňoval si tvůrčí postřehy. Předložené zátiší nám představuje Émila Othona Friesze v komorní poloze zátiší. V daném případě nám autor do prvního plánu vsadil ovoce rozličných tvarů a velikosti na kamennou zídku. Ovoce je rozeseto po zídce skoro po celé její délce, a tak koresponduje s kompozičně rozvrženou hornatou krajinou, která se tyčí nad v dálce vymalovaným městem. To je vypodobněno v pastelových odstínech úzké škály, stejně tak jako samotná vrchovina. Tento autorův zásah do barevnosti plátna napomohl podtrhnout již zmiňované plody v živých barvách. Přestože dílo je pojato v jednoduchých rámcích, Fries takřka plně dodržel reálnou perspektivu, když do levé částí plátna díla zasadil vysokou zeleň, která sahá do úrovně zmínění zídky. Celý pohled je koncipován z nadhledu, divák má možnost shlížet na zachycené městečko a ocitá se na některém z balkonů nad údolím. Émile Othon Friesz ve své tvorbě často zobrazoval krajinu měst a městeček v podhůří jižní Francie. V předloženém díle skombinoval krajinný námět s dalším často využívaným námětem zátiší. Divák má tak dvojí poznání o autorově tvorbě a může detailně pozorovat jeho přístup v tomto dvojím rozpoložení.