Olej na plátně, 55 x 43,5 cm, rámováno, zezadu opatřeno razítkem NG. Posoudil a pravost díla potvrdil vnuk autora Mgr. Martin Souček. Námět Dona Quijota de la Manchi je s tvorbou Karla Součka toliko spjat, jako by byl snad jeho autorským. Stejně tak, jako mnohé pohledy do nákupních výloh či vhledy do pasáží, je i tato literární postava z pera Miguela de Cervantes y Saavedra výtečnou ukázkou osobitého autorova přístupu k vypodobnění jedince procházejícího světem, bojujícího o své místo. Civilní nota byla Součkovi vždy blízká a spojovala ho i s ostatními členy slavné Skupiny 42. V daném případě hledíme na postavu rytíře, sedícího v sedle jeho bílého oře Rocinanteho. Celý Cervantesův román je protkán mnohými dvojsmysly a u jména onoho koně tomu není jinak. Ono sousloví, kterým ho autor pojmenoval, má ve španělštině význam pro tažného koně, nekvalitního koně či přímo pro herku. A tak jako vše na cestě rytíře de la Manchi není čím se zdá, tak ani čtyřnohý průvodce neodpovídá ideálům rytířské kultury. Souček postavu i krajinu nahodil velice signifikantním stylem, který na první pohled jasně napovídá autorství plátna. Práce je vymalována velice svižně a za pomoci pár malířských zkratek jasně vystihuje náladu spojenou s osudem rytíře. Karel Souček zde potvrzuje svůj um pro zaznamenání velikosti malého člověka v širých dálkách světa.