Barevná litografie na perleťovém japonském papíře, 63,5 x 48,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole F Léger.
Fernand Léger byl francouzský malíř, grafik a sochař, jehož tvorba se stala klíčovým článkem mezi kubismem, modernismem a vznikajícím směrem tzv. „mechanického stylu“. Léger byl fascinován moderním světem, průmyslem, stroji a novým rytmem městského života, a tento pohled přetavil do osobité vizuální řeči, kde se geometrické tvary, kontrastní barvy a monumentalita postav spojují do harmonické jednoty. Jeho díla se vyznačují silnou stylizací, přehlednou kompozicí a až plastickou modelací tvarů, která odkazuje k sochařskému myšlení. V grafice Žena na žlutém pozadí Léger zobrazuje ženskou postavu v kontrastu ke kubistickému torzu. Postava, stylizovaná do jednoduchých, kulatých tvarů, je znázorněna v čistém, jasném prostoru vymezeném živým žlutým polem, které dodává scéně energii a lehkost. Linie jsou pevné a výrazné, připomínající technickou kresbu, přičemž kompozice vyvažuje lidský a geometrický prvek, což představuje typickou syntézu Légerova stylu. Dílo vyjadřuje harmonii mezi organickým a strojovým, mezi ženskostí a konstrukcí, a odráží autorovu víru v propojení umění s moderní dobou.