Olej na plátně, 98 x 73 cm, rámováno, datace 1962, signováno dole uprostřed Čeněk Pražák 62, dole uprostřed opatřeno přípisem s určením.
Obraz Letní hry I z roku 1962 představuje ukázku Pražákovy tvorby z období jeho plné zralosti, kdy se autor odklonil od figurativního realismu k abstrahovanému, symbolicky laděnému výtvarnému projevu. Pražák, jehož tvorba se formovala pod vlivem evropské moderny i zkušeností exilu, zde vytváří vizuální syntézu pohybu, světla a prostoru. Dominantní postava, stylizovaná do monumentálního, téměř archetypálního gesta, působí jako zosobnění lidské energie a radosti z pohybu. Expresivní silueta postavy, tvořená kontrastem světle modrých a tmavých vrstev, se dynamicky vztahuje k rudému kruhu, motivu, který lze chápat jako slunce, míč, nebo symbol vitální síly. Tato barevná dualita mezi modrým chladem a červeným žárem dává dílu dramatický i poetický náboj. Pražák zde mistrně využívá redukci tvaru a barevné plochy, což přibližuje jeho tvorbu k principům evropského lyrického a geometrického abstrakcionismu. Malíř pracuje s povrchem malby jako s živou strukturou. Vrstvení a odírání barev vytváří rytmus, který umocňuje dojem pohybu a světla. Letní hry I nejsou pouhou figurální scénou, ale metaforou lidské existence, oslavou tělesnosti, svobody a vnitřní síly člověka. Pražák zde potvrzuje svou schopnost spojit modernistickou formu s hlubokým humanistickým obsahem, což činí jeho díla nadčasovými svědky českého poválečného výtvarného myšlení.