Olej na plátně, 60 x 70 cm, rámováno, datace 1987, signováno vpravo dole J. Jíra 87.
Dílo Velikonoční obraz představuje Josefa Jíru ve vrcholné poloze jeho existenciálně laděné tvorby, v níž se dramatická expresivní malba propojuje s duchovním a symbolickým obsahem. Jíra, malíř s hlubokým citem pro prožitek člověka a jeho místo ve světě, zde zpracovává téma křesťanské oběti a znovuzrození, které zasazuje do vizuálně hutného a emocionálně nabitého obrazu. Kompozici dominuje temný kříž s postavou Krista, malovanou drsným, zkratkovitým gestem. Vlevo se objevuje další kříž a motiv ryby, starokřesťanského symbolu víry a naděje, který Jíra stylizuje do lapidární, téměř archetypální podoby. Celý obraz je rozvržen v duchu existenciálního napětí: barevná hmota se rozlévá v temných rudých, černých a zelených tónech, místy narušených jasnými světelnými akcenty. Jíra zde nevypráví příběh realisticky, ale spíše zprostředkovává prožitek velikonočního mystéria, střet bolesti, smrti a zároveň naděje na vykoupení. Silný malířský rukopis s hutnými nánosy barev, gestickými tahy a kontrastními plochami podtrhuje jeho snahu zachytit duševní drama spíše než vnější realitu. Velikonoční obraz lze vnímat jako součást Jírova celoživotního úsilí reflektovat lidský úděl prostřednictvím symbolů a archetypů. V kontextu jeho tvorby 80. let představuje dílo výmluvnou ukázku autorovy schopnosti spojit osobní víru, existenciální úzkost i malířskou expresi do jednotného, silně působícího celku.