Pastel na papíře, 79 x 63,5 cm, rámováno, v paspartě, pod plexisklem, signováno vpravo dole A. Diviš.
Posoudil a pravost potvrdil PhDr. Jaromír Zemina.
Autor díla od poloviny 20. let žil ve Francii, kde navštěvoval přednášky F. Kupky a společensky se stýkal i s dalšími Čechy, zejména v Paříži, za všechny s Toyen, J. Štyrským, J. Zrzavým a J. Šímou. Alen Diviš po celou svou tvůrčí karieru tvořil díla ve svém typickém šerosvitu. Všechna díla jsou prodchnuta melancholií a u nabízené kytice ve váze tomu není jinak. Vidíme zde Divišův mistrovský um pastelu, jenž se skvěle hodí pro jeho tvůrčí jazyk. V daném případě vidíme výtečně vystavěnou kompozici, jež je tvořena trojbarevnou kyticí ve váze. Není zde nic, co by bylo navíc, vše hraje, jak má. Hlavním květem kytice je červený mák, který si uzurpuje divákovu pozornost a přitahuje jeho zrak. Tyto květy jsou výrazně podpořeny bělavým květem v pozadí. Do třetice se zde růžový malá kvítka, která uzavírají kytici do stylizovaného kruhu. Zobrazený námět jako by vystupoval z šera nočního dění, jako by ony květy byly jediným světlem v prostoru. Alen Diviš všechna svá díla ověnčil nejen zmiňovanou melancholií, ale též hloubkou, která divákovi nenechá spát. Nabízení dílo Kytice tuto expresivní hloubku obsahuje též a potvrzuje soliternost Alena Diviše na poli českého umění.