Tuš na rýžovém papíře, 97 x 172,5 cm, adjustováno pod plexisklem, datace 2012, signováno vpravo dole Federico Díaz 2012, vlevo dole opatřeno autorským razítkem.
Tušová malba má ve známém Díazově díle specifické postavení. Díaze nejsme zvyklí vnímat jako umělce využívajícího škálu klasických médií. Zejména s ohledem na jeho známý tvůrčí předpoklad deklarovaný nejvýrazněji v takzvaném Manifestu Negro souvisejícím s projektem Outside Itself na La Biennale di Venezia 2011: Umění vzniká, aniž by se ho dotýkaly ruce. Díaz o svých obrazech hovoří jako o mapování prostoru myšlení, možnosti zažít klasifikaci a formativní systemizaci myšlenek v nekonečném chaosu informačního světa. Zkušenost přímého vztahu mezi pohybem ruky a tvorbou uměleckého díla, která je pro Díaze netypická, slouží jako prostředek zúžení širokého spektra záměrů a motivací, které mohou pokračovat dále různými směry. V případě tušové malby je první a jediná možnost zároveň možností poslední. Materiál - rýžový papír -, který Díaz pro své obrazy používá, neumožňuje žádné úpravy hotové malby. Tušové malby tak přímo navazují na projekty Adhesion/Survival Manual nebo Pulsar.
Obdobná díla se na našich a dalších prestižních aukcích draží v rozmezí 120 000 – 180 000