Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Díky souhlasu s využitím technologie cookies nám dovolíte ukázat Virtuální prohlídku i přímý přenos z našich aukcí přímo na našich stránkách.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na kartonu, 53 x 73,5 cm, rámováno, pod sklem, datace 1915, signováno vpravo dole J. Trampota 1915.
Posoudil a pravost potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Malíř, kreslíř a grafik, současník generace moderny, jíž byl ovlivněn. Studoval na UPŠ u prof. J. Dítěte, současně na pražské AVU u prof. J. Preislera večerní akt, který byl vstupenkou do tajů moderního umění respektovaného umělce a kantora. Stal se členem S.V.U. Mánes. V raném období se zabýval především problematikou kubismu, který nechal promlouvat do svých figur a aktů. V letech 1913-14 navštěvoval soukromou školu V. Beneše a O. Nejedlého. Právě přátelství s druhým jmenovaným se mu bohatě vyplatilo, protože díky jeho společenským stykům se přes léto v r. 1915 stal hostem na zámku majitelky Mixové-Šťastné v Nové Vsi. Po návratu zůstal v Praze, kde se zapojoval do uměleckého života, než byl koncem r. 1916 odveden. První poválečnou výstavu má Trampota v dubnu 1919 společně s přítelem J. Kubíčkem ve Weinertově Umělecké aukční síni. Trampotovo zralé období začíná po r. 1920, kdy jeho sensualismus navazuje na Cézannovu stavebnost a jednoduchost, směřuje však k novoklasicismu. Figurální tvorbu v pozdějších letech, zejména po příchodu do Orlických hor, zcela vytlačily náměty krajin. Krátký pobyt ve Francii Trampotovu tvorbu silně ovlivnil. Objevil tam moře jako přírodní živel a monumentalitu pobřežních skal. Trampotův rukopis je charakteristický jemnou barevností, řadící se do koloristické větve českého krajinářství. Příznačné jsou jarní a ještě více podzimní krajiny, zejména pak z okolí jeho rezidenčního Pěčína.
Autor viz T 2/602, V 4/465, B 10/259, NEČVU 2/867.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.