Dotaz na položku
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.
Vyhráváte, Váš limit na vyžádání. Limit lze zvýšit.>
Olej na kartonu, 35 x 50 cm, rámováno, pod sklem, signováno vpravo dole Al. Kalvoda.
Provenience:
Z pozůstalosti autora, zezadu opatřeno pozůstalostním razítkem a přípisem autorovi dcery.
Posoudil a pravost potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Komentář PhDr. Michaela Zachaře:
Mezi nejúspěšnější a umělecky nejzdatnější umělce proslulé Mařákovy školy patřil zcela jistě rodák z moravských Šlapanic Alois Kalvoda. Po počátečním okouzlení symbolismem a secesním stylismem si vytvořil svůj sloh založený na spojení realistické chittussiovské formy s říznější impresivní metodou. Jeho krajinářské opusy z desátých a dvacátých let zobrazují kraje Čech a Moravy až v jakémsi tanečním roztoužení, v plné síle léta a hojnosti darů země. Obraz Mandelů patří ke Kalvodovým typickým dílům z vyzrálého období.
Malíř, grafik, básník, studoval u prof. Mařáka na AVU v Praze. V roce 1900 otevřel soukromou malířskou školu v bývalém Maroldově ateliéru. Studijní pobyty v Paříži, Mnichově a na Marně. Od roku 1892 publikuje v časopise Čas, rozsáhlá je i jeho ilustrační tvorba. Navrhl scénu (1915) pro inscenaci Smetanovy Prodané nevěsty. Jeho tvorba vychází z Chittussiho pojetí krajiny, ale je pak poznamenána symbolismem, po tomto období se ustaluje do iluzívní koloristické podoby.
Autor viz T 1/456, V 3/90, TB 19/490, B 6/151, NEČVU 1/334.
Odeslat dotaz na položku odborníkovi European Arts Investments s.r.o.