Velikonoční internetová aukce
Příklep první položky 21.4. 2020
Server time:
001 | NAVRÁTIL Josef Matěj:
ROMANTICKÁ KRAJINA – MOTIV Z ALPOlej na plátně, 46,5 x 65 cm, rámováno, datace 1844, signováno vpravo dole Jos Nawrátil 1844.
Opatřeno odborným posouzením PhDr. Naděždy Blažíčkové – Horové.
Vystaveno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu 4.9 - 1.11., Praha, 2015.
Publikováno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, S.V.U. Mánes a Správa Pražského hradu, Praha, 2015, s. 122.
Z posudku PhDr. Naděždy Blažíčkové – Horové:
Krajinomalba představovala nejpočetnější část Navrátilovy dochované tvorby. Vedle stovek kabinetních, většinou kvašem malovaných pohledů na alpská pohoří a jejich údolí vznikaly, i když v daleko menším počtu, i olejové záznamy těchto míst. Datovaných jejich jen několik. Navrátilovy olejové krajiny jsou formátově větší, rozmanitější v námětu a odlišnější i v barevném podání a vystižení přírodní atmosféry, mají blíže ke skutečnosti. Navrátil často cestoval a své reminiscence z cest s velkým půvabem neustále obměňoval a parafrázoval. Na cestách - podobně jako ostatní krajináři jeho doby – výhradně skicoval a výsledná díla maloval až po návratu v ateliéru. To platí i o předložené Romantické krajině, na které dobře vidíme, jak Navrátil dokázal krajinné prvky reálného základu spojovat v umělou a idealizovanou, ale přece živou a přesvědčivou přírodní kulisu.
Podle mého názoru je předložená Romantická krajina (motiv z Alp), výjimečně datovaná v autorské signatuře rokem 1844, nespornou a skvělou prací Josefa Navrátila, prací, která nepochybně patří k jeho nejlepším olejovým krajinným záznamům.
dosažená cena: 480 000 CZK
002 | NAVRÁTIL Josef Matěj:
BOŽÍ MUKAKvaš na kartonu, 20,5 x 26,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole Jos. Navrátil.
Vystaveno:
Klasikové 19. století, Galerie Diamant S.V.U. Mánes 5.4. - 27.5., Praha, 2012.
Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu, 4.9 - 1.11., Praha, 2015.
Publikováno:
Klasikové 19. století, S.V.U. Mánes, Praha, 2012, s. 22.
Má vlast - pocta české krajinomalbě, S.V.U. Mánes a Správa Pražského hradu, Praha, 2015, s. 122.dosažená cena: 170 000 CZK
003 | MAŘÁK Julius Edvard:
LESNÍ ZÁKOUTÍUhel a křída na kartonu, 58 x 43,5 cm, rámováno, pod sklem, datace 1878, signováno vlevo dole JM, zezadu opatřeno ověřením od J. Baucha, skica pro pozdější lept.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Dílo předního českého krajináře otvírá divákovi pohled do velmi vypjatého krajinného výjevu, který je svým laděním zejména ve vztahu bezmocného člověka k mocné přírodě podobný německým romantikům počátku 18.století. Julius Mařák známý zvláště pro své lesní zklidněné a drobnopisně předvedené interiéry zde překvapuje mírou exprese, s jakou představuje stromoví, které se láme v poryvech citelného vichru. Doslova rozervaná skaliska krajiny v předním plánu skoro až připomínají krystalickou půdu typicky zobrazovanou v takovémto schématu v raně gotických obrazech. Divák až váhá, zda se přední plán obrazu vůbec ocitá na půdě lesa či zda celá krajina není zmítaná v divokých vlnách mořského příboje. Tohoto efektu dosáhl malíř pomocí nahuštěných tahů křídy připomínajících rozbouřenou vodní hladinu. Expresivní dojem zde podtrhává shrbená ženská postava, která je stejně jako stromoví unášena větrem což je zdůrazněno skrze její vlající plášť. Diváka nechává na rozpacích odkud a kam tento lidský osud směřuje. Přestože se u Mařáka v tomto období nepředpokládá takto expresivní, až existenciální obsah jeho vybrané figurální stafáže, malíř zde jde proti dobovým konvencím akademismu a vystupuje jako bouřící se solitér. Podobně jako ve svých olejích pracuje Mařák i zde velmi dovedně se světlem, jehož největší zdroj přichází shora skrze mračna a mihotá se v korunách stromů. Autora zde znatelně okouzlila práce s obrysy a liniemi větví, které se skutečně netradičně vlní a krabatí v silně expresivně vypjaté křivce. Julius Mařák v nabízeném díle dokládá svůj všestranný zájem o vícero uměleckých výrazů, technik a širokou škálu tvůrčích přístupů k obrazové ploše.dosažená cena: 30 000 CZK
004 | BARVITIUS Victor:
NÁBŘEŽÍ S KOŇSKÝMI POVOZYOlej na plátně, 27 x 35 cm, rámováno, datace 1864, signováno vlevo dole VICTOR BARVITIUS 1864.
Opatřeno odborným posouzením PhDr. Naděždy Blažíčkové – Horové.
Vystaveno:
Dialogy v obrazech, Galerie Diamant S.V.U. Mánes 4. 4. – 30. 4., Praha, 2014.
Publikováno:
Dialogy v obrazech, Galerie Diamant, S.V.U. Mánes, Praha, 2014, str. 123.
Z posudku PhDr. Naděždy Blažíčkové – Horové:
Předložený obraz je nespornou a kvalitní prací malíře Barvitia. Datovaný je v signatuře rokem 1867, vznikl tedy v době, kdy Barvitius pobýval a studoval v Paříži. Jako malíř byl Barvitius znamenitý pozorovatel, jeho realismus se obracel hlavně k zachycování atmosféry života ve městě, soustředil se přitom na otázky světla a barvy. Velkou část tvorby věnoval námětu koní, maloval je na trhu, při práci, plavení, na závodištích, ve městě i na venkově, ve Francii i v Čechách. Výjevy s koňmi v otevřené krajině nebo ve spojení s městskou architekturou jako právě na předloženém obraze, většinou komornějších formátů, dávaly Barvitiovi příležitost k moderním vzdušným záznamům. Maloval je v mnoha variantách příznačným uvolněným rukopisem a světelnými reflexy pomocí pastelové škály barev. Předložený obraz Nábřeží s koňskými povozy nese všechny typické znaky Barvitiova malířského umění, podle mého názoru není pochyb o malířově autorství.dosažená cena: 220 000 CZK
005 | KNÜPFER Beneš:
V ZÁTOCEOlej na plátně, 89 x 62,5 cm, rámováno, datace – okolo r. 1900, signováno vpravo dole B.Knüpfer. Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Uznávaný malíř a představitel pozdního romantismu a naturalistického senzualismu konce 19. století nám v nabízeném díle představuje svou neutuchající malířskou vášeň pro zobrazování mořských hladin a zámořských zákoutí. Ta zpočátku oživoval bájnými postavami kentaurů, nymf a najád v dekadentně symbolistním duchu konce století, inspirovaný pracemi Arnolda Böcklina. Na přelomu století své dílo aktualizoval připojením secesního dekorativismu. Předložené dílo, pocházející z již vyzrálejšího malířova období po r. 1900, není zatíženo významotvornými postavami a doprovodnými ději a autor se profesionálně věnuje jen čistému krajinnému zobrazení skalisek a vodní hladiny. Ta se oproti předešlým mořským příbojům zklidnila až v opačný extrém klidného bezvětrného ovzduší, kde jediný prvek nenarušuje nastolený klid. Malíř věnoval všechnu svou invenci a energii do bravurně předneseného přicházejícího večerního oparu v podobě červánků, jejichž tóny se něžně opírají do pískovcových struktur. Oko diváka tak plynule přechází po těchto jemně odstíněných plošinkách, které dohromady tvoří vizuálně harmonizující celek. Vodní hladina zároveň důvtipně umožnila malíři vyjevit své triumfy na poli odrážejících se skalisek, kde se barevná tonalita noří do skutečné hloubky zobrazované zátoky, navozující v obraze snad jediný pocit zneklidnění právě z oné neprohlédnutelné tmavé hlubiny, stejně jako tohoto jevu využíval i zmiňovaný Böcklin. V chronologickém díle Knupfera tedy pozorujeme určitý posun od narativních mytologických dějů k fascinaci nad samostatnou krajinou, jako dostačujícího objektu, která se nabízí k zobrazení v proměnlivých stavech různého světla stínu a atmosférických stavech bezvětří či bouře. V důsledku špatného přijetí domácí kritiky se Knupferovi však tato tajuplná mořská hladina stala osudnou a roku 1910 ukončil svůj život skokem do moře.dosažená cena: 100 000 CZK
006 | CHITTUSSI Antonín:
ŘEKA S MOSTEM A PŘÍSTAVEMOlej na plátně, 18 x 32,5 cm, rámováno, datace – 1882 – 1885, signováno vlevo dole Chittussi.
Opatřeno odborným posouzením prof. PhDr. Romana Prahla.
Publikováno:
Roman Prahl, Chittussi, Praha, 2019, s. 258, č. soupisu I 16.
Z posudku prof. PhDr. Romana Prahla:
Posuzovaný obraz je kvalitně – jemně a suverénně – malován. Způsob malby – včetně použití širokého štětce v doplnění tahy štětcem tenkým i střídavě pastózních a lazurních nánosů barvy - odpovídá Chittussimu. Charakteristické je pro tohoto malíře rovněž pojednání oblohy, vegetace, vodní plochy i dalších prvků obrazu – mimo jiné rovněž postavy rybáře, včetně jeho zdůrazněného umístění. Obraz u původních majitelů chovaný pod tradovaným názvem Francouzská krajina vznikl nejpravděpodobněji v době, kdy Chittussi namaloval největší počet obrazů říčních krajin a pohyboval se převážně ve Francii. Obrazy s tímto námětem o srovnatelném formátu nejsou sice vesměs vročeny v signatuře, ale několik podobných říčních krajin Chitussiho vzniklo mezi léty 1882 a 1885. Z výše uvedených důvodů pokládám posuzovaný obraz za Chittussiho autentikum.dosažená cena: 280 000 CZK
007 | SKUTEZKY Dominik:
ŽEBRÁKKvaš na kartonu, 50,5 x 34,5 cm, rámováno, pod sklem, signováno vpravo dole Skutezky
dosažená cena: 18 000 CZK
008 | BROŽÍK Václav:
DÁMA V KLOBOUKUOlej na plátně, 66 x 40,5 cm, rámováno, signováno vpravo dole VBrožík, zezadu na plátně opatřeno pozůstalostní pečetí Succession V. de Brozik 1901.
Opatřeno odborným posudkem PhDr. Naděždy Blažíčkové - Horové.
Opatřeno restaurátorskou zprávou ak. mal. Šárky a Petra Bergrových.
Provenience:
Soukromá sbírka, San Diego, Kalifornie od 80. let 20.stol.
Vystaveno:
Wanamaker Art Gallery, New York, Paintings by Waclav Brozik, 1902, čís. 258.
Z posudku PhDr. Naděždy Blažíčkové – Horové:
Předložena Podobizna dámy v klobouku je nesporná práce Václava Brožíka nejspíše z devadesátých let. Koncem 19. století byl Brožík vyhledávaným portrétistou, zachytil řadu tváří významných osobností své doby a životního okruhu. Podobizna byla pro Brožíka důležitá, prochází celou jeho tvorbou a zachycuje podoby četných představitelů pražské a pařížské společnosti, často v životní velikosti. Předložený portrét nám dnes neznámé dámy se vyznačuje koloristicky zajímavou barevností v provedení šedého kabátku s kontrastními akcenty bílého krajkového límce světlemodrého šatu pod kabátkem. Na hlavě portrétované je posazen široký klobouk s bílým peřím a černou mašlí. Mistrovské je transparentní provedení pleti. Předložená Podobizna dámy v klobouku byla součástí souboru děl, který od malířova tchána Charlese Sedelmeyera už v roce Brožíkova úmrtí zakoupil obchodník s obrazy John Vanemaker z Philadelphie. Ten o rok později všech tři sta děl vystavil v New Yorku. Předložená podobizna je krásnou ukázkou Brožíkova portrétního umění.dosažená cena: 390 000 CZK
009 | MEDNYÁNSZKY Ladislav:
VÁLEČNÝ VÝJEVOlej na kartonu, 13,5 x 25 cm, rámováno, signováno vpravo dole Mednyánszky.
dosažená cena: 28 000 CZK
010 | SCHWEIGER Hanuš:
SV. HUBERTKombinovaná technika na papíře, 29,5 x 44,5 cm, rámováno, pod sklem, datace 1884, signováno vpravo dole ligaturou HS 84.
dosažená cena: 21 000 CZK
011 | JAROŠ Petr:
VESNICE ZA MOKŘINOUOlej na plátně, 63 x 92 cm, rámováno, signováno vpravo dole PETR JAROŠ.
dosažená cena: 23 000 CZK
012 | BARTONĚK Vojtěch:
NA KVĚTINOVÉM TRHUOlej na plátně, 40 x 32 cm, rámováno, signováno vpravo dole V. Bartoněk.
Vystaveno:
Vojtěch Bartoněk (1859-1908): Popeláři (Z ulice), 1887, Národní galerie v Praze, klášter sv. Jiří na Pražském hradě, 22. 6. 2010 - 16. 1. 2011.
Klasikové 19. století, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, 5.4. - 27.5., 2012.
Publikováno:
Veronika Hulíková, Vojtěch Bartoněk (1859-1908): Popeláři (Z ulice), 1887, Národní galerie v Praze, klášter sv. Jiří na Pražském hradě, 22. 6. 2010 - 16. 1. 2011, kat. č. 41.
Klasikové 19. století, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, Praha, 2012, s. 51.
Český uznávaný malíř a restaurátor Vojtěch Bartoněk studoval malbu v Praze pod vedením J. Swertse a F. Čermáka, poté v Paříži na École des Beaux Arts. Bartoněk se námětově profiloval jako žánrový malíř v době, kdy si žánr jako samostatná umělecká kategorie teprve získával své důstojné postavení vedle historických velkoformátových maleb. Srovnatelným průkopníkem z hlediska běžných námětů z pražských čtvrtí a zákoutí, zejména trhů, jakožto místa společenského dění, kde se odehrává lidská všednost a každodennost, byl Luděk Marold, jehož dílo Vaječný trh nám poskytuje zajímavé srovnání mezi oběma umělci. Stejně jako Marold a další žánristé si Bartoněk vybírá jedinečný okamžik, ze kterého onu scénu veristickým způsobem zachycuje. Na příkladě předloženého plátna je to okolnost deštivého odpoledne, které malíř poučeně vykreslil pomocí postupně tlumených tónů, které nakonec splynou v šedých odstínech a jen obrysově naznačených postavách. Deštivou chvíli stejně tak podtrhují pečlivě vybrané a zároveň velmi přirozeně provedené detaily na záplatovaném deštníku, chránící zboží před deštěm. Díky tomuto na první pohled banálnímu detailu má malíř možnost předložit divákovi své bravurní schopnosti v zobrazování reality. Divák tak získává velmi bezprostřední dojem sugestivně navozené atmosféry. Neméně zarážející je i Bartoňkova portrétní dovednost a ohled na konkrétní charakterové vlastnosti anonymního individua, jako to zde vidíme ve tváři stařenky prodávající své zboží. Pozornost malíř věnuje rovným dílem k dobovému oblečení se všemi módními vymoženostmi. Jeho obrazy tak oscilují mezi naaranžovanou scénou s aktéry v pečlivě vybraných kostýmech zasazenými do odpovídajících městských kulis a bezprostředním každodenním výjevem. V určitém ohledu tak lze obraz vnímat jako paradoxně idealizovaný žánrový výjev.dosažená cena: 500 000 CZK
013 | BARTONĚK Vojtěch:
STOJÍCÍ ŽENSKÝ AKTOlej na plátně, 61 x 38 cm, rámováno, datace 1889, signováno vpravo dole Bartoněk Paříž 14.12.89.
Předložené dílo Vojtěcha Bartoňka nám přibližuje autorovu vysoce vytříbenou akademickou techniku, za kterou byl v době své tvorby velice ceněn a obdivován. Autor je znám pro svou výtečnou portrétní malbu v žánrovém postavení, kdy zasazuje dané individuality do městského reliéfu a pomocí mistrovské malby jim vnuká osobitost a živost. Námi viděný ženský akt je dokladem Bartoňkovy intimnější stránky díla, kdy zachytil nahou modelku v jejím naprostém odhalení s dávkou citů, které se i přes kýženou stylizaci malířem podařilo protlačit na povrch ženské tváře. Vystavění ženského těla, zvolená barevnost alabastrové pleti kontrastující s tmavými kadeřemi zde podtrhávají detailní vypodobnění viděného. Jak v podaném díle, tak v celé autorově tvorbě se spojuje dohromady zájem o věrné vypodobnění reality spolu se sugestivním podáním sociální stránky lidského života. Stojící ženský akt je výtečnou prací svého autora a též i jeho raritní a ojedinělé podaní reality vymykající se pro autora typickému žánrovému pojetí.dosažená cena: 72 000 CZK
014 | UPRKA Joža:
DĚVČE V ŠÁTKUOlej na dřevěné desce, 26,5 x 50 cm, rámováno, datace - 1910 – 1917, signováno vlevo dole JU, na zadní straně vpravo nahoře ověření obrazu autorovým podpisem a sběratelskou voskovou pečetí.
dosažená cena: 92 000 CZK
015 | KUBA Ludvík:
ODPOČÍVAJÍCÍ MODELOlej na plátně, 61 x 44 cm, rámováno, datace – okolo 1903, signováno vlevo dole L. Kuba.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 80 000 CZK
016 | KUBA Ludvík:
ZÁTIŠÍ SE DŽBÁNEM A JABLKYOlej na plátně, 48 x 56 cm, rámováno, datace – okolo 1900, signováno vpravo dole L. Kuba.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.zpět
017 | MAROLD Luděk:
U STÁNKU S PEČENÝMI KAŠTANYKombinovaná technika na papíře, 35 x 20 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1892, signováno vpravo dole LM Paříž 92.
Autorem díla je Luděk Marold, uznávaný český malíř známý zejména pro své žánrové výjevy nejen z pražských ulic a náměstí, ale i pařížské metropole. Náležející do generace malířů, kteří se chopili příležitosti začít svou uměleckou kariéru v této moderním životem oplývající metropoli, podobně jako Alfons Mucha či Vojtěch Hynais. Předložený karton nám podává bezprostřední momentku zaznamenávající běžnou situaci z pařížské ulice. Zákaznice spolu s děvčátkem si kupují od prodejce pečené kaštany. Luděk Marold tento výjev zaznamenal přímo při placení této pochoutky, a tak podtrhl všednost dané chvilky, jež byla dobovou každodenností při procházce Paříží. Zvláštní pozornost je věnovaná děvčátku, které sbírá spadlé kaštany, což podtrhuje živý přednes scény. Jedná se tak o skutečně moderní žánrové pojetí obrazu, ve kterém je prostor pro chybu a každodenní reálie. Zároveň v takových detailech, jako je linoucí se pára prostorem je patrný Maroldův příklon k ornamentální, secesně vedené linii. Zájem o realistické zobrazení se projevuje v detailním zobrazení dobového oblečení, kdy máme možnost vidět rozpracované drahé materiály na obou ženských postavách, tak také prostý pracovní oděv kuchaře. Autorovy veristické obrazy ani po více než sto letech nepostrádají svou přirozenou svěžest a Marold se dodnes těší sběratelskému zájmu.dosažená cena: 92 000 CZK
018 | KAVÁN František:
NA VÍTANOVSKÉ VSIOlej na plátně adjustovaném na kartonu, 36,5 x 46 cm, rámováno, pod sklem, datace – 20. léta 20. století, signováno vpravo dole Kaván, vlevo dole autorský přípis s určením, vpravo dole autorská dedikace.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 40 000 CZK
019 | KAVÁN František:
U SEDMIHOREKOlej na kartonu, 50 x 66 cm, rámováno, datace – okolo 1932, signováno vlevo dole Kaván, vepředu vlevo dole přípis s určením, zezadu na krycím kartonu opatřeno přípisem s určením. Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vystaveno:
Mistři české krajinomalby, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, Praha, 2011.
Publikováno:
Mistři české krajinomalby, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, Praha, 2011, s. 80.
František Kaván (1866 - 1941) DÍLO, Zachař Michael, Exner Ivan, Nadace pojišťovny Kooperativa, SVU Mánes, Praha, 2018, s. 533, číslo soupisu 1670.dosažená cena: 70 000 CZK
020 | RADIMSKÝ Václav:
MOST PŘES POTOK V OPATOVICÍCHOlej na kartonu, 70 x 100 cm, rámováno, datace – 1920 – 1925, signováno vpravo dole V.Radimský.
Posoudila a pravost díla potvrdila PhDr. Naděžda Blažíčková - Horová.
Vystaveno:
Skvosty české krajinomalby, Muzeum a galerie Prostějov, 4. 12. 2015 – 31. 1. 2016.
Publikováno: Naděžda Blažíčková-Horová, Václav Radimský, GHMP, 2011, č. kat. 329.
Autorem nabízeného díla je malíř, jenž je často spojován impresionistickým výrazem na našem území, jako jeden z jeho silných zástupců. Václav Radimský, autor mnoha úžasných pohledů zelenající se krajiny Čech i Francie, je takřka konzistentně znám nejen odborné ale i obecné veřejnosti. V nabízeném plátně Radimský představuje divákovi pohled na velké vodní dílo, tzv. Opatovický kanál. Toto vodní dílo, jehož začátky můžeme datovat již do středověku, úžasný lidský výtvor, je i do dnešních dní pevně spjat s okolní krajinou a dotváří její nezaměnitelný kolorit. Tento kanál na mnohých místech dodnes překlenují staré mostky a právě jeden z nich, v Opatovicích nad Labem, se nám nabízí ve své plné kráse. Malíř do prvního plánu díla umístil kachny a až do druhého onen jmenovaný mostek. Tímto krokem přináší divákovi intimnější pohled do daného místa a navazuje s ním rozhovor, prohlubující samotný zážitek z plátna. Malířova hra se světlem v celé šíři díla objímá zrak diváka a vtahuje ho do zobrazeného děje. Přestože se most zdá jasným středobodem díla, konkuruje mu ve třetím plánu stojící bílé stavení, které svou září vápenitých stěn láká publikum překročit břeh právě za pomoci mostku. Václav Radimský jak po celé své umělecké působení, tak do dnešních dní, poutá pozornost mnoha českých sběratelů a je zárukou vysoké kvality. Výjimkou není ani nabízený pohled do části polabského kraje, který se divákovi skví před zrakem ve své plné kráse.dosažená cena: 480 000 CZK
021 | ULLMANN Josef:
KRAJINA S CHALUPAMIOlej na kartonu, 50 x 66 cm, rámováno, pod sklem, datace – okolo 1914, signováno vpravo dole J.Ullmann.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 140 000 CZK
022 | THUMA Karel Maria:
Z RÁNAOlej na plátně, 56 x 100 cm, rámováno, datace 1903, signováno vlevo dole C. M. Thuma.03.
dosažená cena: 98 000 CZK
023 | ŠPILLAR Karel:
FAUN A KRÁSKAUhel a křída na papíře, 50 x 59 cm, rámováno, pod sklem, datace 1918, signováno vpravo dole K. Špillar 18.
dosažená cena: 15 000 CZK
024 | HUDEČEK Antonín:
TATRYOlej na kartonu, 50,5 x 69 cm, rámováno, datace – 20. léta 20. století, signováno vlevo dole Ant. Hudeček.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 20 000 CZK
025 | HUDEČEK Antonín:
PODZIMNÍ LESOlej na plátně, 100 x 134 cm, rámováno, signováno vpravo dole Ant. Hudeček.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Antonín Hudeček patří mezi nejvýznamnější krajináře sklonku 19. a počátku 20. století. Studoval v ateliérech profesorů M. Pirnera a V. Brožíka na AVU v Praze a později také na akademii v Mnichově u prof. O. Steitze. V neposlední řadě se ve své práci nechal inspirovat tvorbou Antonína Slavíčka, kterého mnohokráte navštívil v jeho tvůrčím prostoru na Okoři. Hudečkova plátna jsou prodchnutá specifickou lyrickou náladovostí, kterou hledal ponejvíce v přírodních zákoutí a nejčastěji v okolí již zmíněné Okoře, odkud pocházejí jeho vrcholné rozměrné plenéry. Hudečkův malířský rukopis obsáhl širokou škálu jak mařákovského realismu, tak i vliv francouzských impresionistů, jak nám dokládá i předložený obraz, srovnatelný se Slavíčkovými pracemi. Velmi uvolněné plátno Podzimní les, kde Hudeček zajímavým způsobem pracuje s kontrasty podzimních zářivých barev a sytě modrého nebe v kontrastu k tmavě hnědým kmenům a stromoví. Ačkoliv tedy zadní plán plátna ožívá zářivou tonalitou, jako by se toto osvětlení skutečně nemohlo prodrat až k divákovi skrze nahuštěné větve. To vytváří dojem určitého napětí, které je podpořeno i expresivně vedenými siluetami listnáčů až stylizovaného secesního charakteru. I z hlediska obsahu je obraz vedle svého na první pohled romantického vyznění naplněn tísnivým pocitem jemně melancholického rázu. Toto snoubení lyrického s melancholickým je typické pro symbolistně dekadentní ovzduší Pražské umělecké scény devadesátých let 19. století. Antonín Hudeček a jeho osobitá vizuální syntéza tak stojí jako most mezi dvěma světy, a to mařákovského realismu a nastupující modernou a vytváří si na tomto pomezí svou vlastní odnož symbolistně lyrického stylu.dosažená cena: 250 000 CZK
026 | LOLEK Stanislav:
NA KRAJI LESAOlej na kartonu, 50 x 33,5 cm, rámováno, pod sklem, datace 1896, signováno vlevo dole Lolek 96.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Autor díla započal svá studia na pražské AVU u prof. Mařáka. Své vzory našel u A. Chittussiho, J. Uprky, F. Kavána a A. Hudečka a později studoval i grafiku v Mnichově. První zralé obrazy malované převážně v jižních Čechách po r. 1901 se staly centrem jeho tvorby, zejména horizontální krajiny s důrazem na výhled do otevřené krajiny. Stal se členem Mánesa a v r. 1907 spoluzakládal Sdružení umělců moravských. Ve svých typických krajinách virtuózně zachycoval prozářené parkové prospekty, kmit paprsků v zahradních restauracích a na lázeňských promenádách nebo luční i lesní motivy se zvěří. V aukci nabízený výjev „Na kraji lesa” je vytříbenou ukázkou Lolkovy plenérové tvorby a dokladem jeho fascinace flórou. Pro autora neobvyklý vertikální formát je zaplněn dominantní zelení, kterou malíř zachytil v nespočtu různých odstínů. Vzrostlý strom na centrální ose se tak jakoby „vpíjí” do svého pozadí a vytváří celkový dojem ohromující zelené masy. Lolkova technika malby spočívající v impresionistické tradici rychlého nánosu pigmentu krátkými tahy štětce dává vyniknout světelným kontrastům a proměňuje na první pohled monotónní olejomalbou v malebnou ódu zelených odstínů.dosažená cena: 140 000 CZK
027 | ŠIMON Tavík František:
KRAJINA S KOSTELEM / ŽELEZNICE U JIČÍNAOlej na plátně, 91 x 72 cm, rámováno, signováno vpravo dole T. F. Šimon.
dosažená cena: 140 000 CZK
028 | ŠIMON Tavík František:
KOUPÁNÍOlej na plátně, 60,5 x 73 cm, rámováno, datace – 30. léta 20. století, signováno vlevo dole T. F. Šimon.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
dosažená cena: 110 000 CZK
029 | KRÁL Josef:
KRAJINA OD RAKOVNÍKAOlej na plátně, 80 x 101 cm, rámováno, signováno vpravo dole J.Král.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Josef Král, český krajinář představující jeden z posledních článků řetězu Mařákových žáků, který si dle jeho vzoru osvojil realistický rukopis, který neváhal osvěžit specifickou náladovostí hledanou v šerých zamlžených večerech domovské krajiny. Do této ranější produkce 90. let 19. století patří pravděpodobně i nabízené dílo, které se vyznačuje právě uměřenou barevnou tonalitou jakoby splývající v jednom mlžném oparu přicházejícího večera. V obraze nevidíme žádné dynamické akcenty, které by rušily harmonický a vylidněný ráz kraje připravujícího se k večernímu spánku. Honící se mračna nám prozrazují malířovy pokusy o vystižení konkrétních atmosférických jevů, které se v pozdější tvorbě rozvinou v jedno z jeho specifik a silných stránek zvláště v městských výjevech po setmění. V pozdější tvorbě počátku 20.století se jeho barevná škála postupně rozsvítila a ve svých plátnech akcentoval spíše impresionistické kontrasty světla a stínu v mihotajícím se stromoví. Nabídnuté dílo do březnové aukce je svou kvalitou odpovídající jeho tvorbě z přelomu století, podtrhnuto svým velkým formátem, můžeme směle pokládat za referenční dílo autorova krajinářského umu.dosažená cena: 160 000 CZK
030 | COUBINE Otakar:
SIMIANE (ROTUNDA V SIMIANE)Olej na plátně, 45 x 59 cm, rámováno, signováno vpravo dole Coubine.
Opatřeno odborným posudkem PhDr. Rey Michalové, Ph.D.
Z posudku PhDr. Rey Michalové, PhD:
Posuzované dílo je autentickou, kvalitní ukázkou Coubinovy krajinomalby, která vyniká jeho nejtypičtějším námětem – pohledem na provensálské městečko Simiane-laRotonde, jeho strmý shluk domů na skalnatém útesu vrcholí středověkou rotundou. Obraz je výsledkem důvěrné znalosti autorova „nejvlastnějšího hájemství“ ve francouzských Nízkých Alpách (Basses-Alpes), rozkládajícího se na neokázalém a dříve poněkud opomíjeném místě mezi Simiane, hradem Caseneuve a Aptem. Je to krajina vrchů a údolí, kamenných městeček a monumentů starých dob, osamělých statků, kaplí se zvoničkami, polí levandule, olivovníků a mandloní. Otakar Kubín – Coubine zde našel „Arkádii svého života a umění“(jak se sám vyjádřil). Tuto krajinu přitom objevil nejen pro sebe, ale i pro Francouze, „kteří tento čin vysoce ocenili tím, že ho zařadili mezi své nejpřednější malíře“. (Coubine posunul hranici malířsky přitažlivé Provence asi 50 km severně od Aix-en-Provence, kde tvořil Cézanne.) V Simiane se trvale usadil roku 1925. Coubina upoutala prostá architektura rotundy – románské kaple z 12. století s hrobkou Rombauda ze Simiane, ovládající okolí nezapomenutelným kouzlem. Klasicky vystavěný řád krajinných plánů odvíjí hloubku prostoru. V popředí zachytil malíř bohatě členěný terén, vyprahlý sluncem, s trsy vonné levandule, vzrostlými olivovníky a cypřiši. V zadním plánu se otevírá průhled na táhlý horský masiv až k blankytně modrému jasu oblohy. Coubine ztvárnil krajinu v okamžiku téměř svátečního klidu, kdy je v přírodě všechno nehybné a kdy se člověk může těšit její prostou krásou. Malíř objevil, že největší „zázrak“ provensálské krajiny představuje světlo – v obraze se stejnoměrně rozlévá po celé ploše plátna a tím sjednocuje a harmonizuje všechny tvary. Dodává malbě klid a řád, energii i lyrický náboj. Představuje prvek malířský a současně duchovní. Světlo je pro Coubina formou poznání věčnosti a trvalosti. Coubine nemaloval nikdy chvatně, vážil každý tah štětce. Barva je nanášena citlivě v jemných, tenkých vrstvách. Kolorit je velmi delikátní, přesně v souladu s tím, jak žhavé jižní slunce zamlžuje a tlumí ostré kontrasty tónů, jako by procházely filtrem. Teplé a studené odstíny jsou brilantně vyváženy. Obraz „Simiane (Rotunda v Simiane)“ je lyrickou krajinou mocného kouzla, jakousi oázou neporušitelného klidu, stálosti a vznešené harmonie.dosažená cena: 310 000 CZK
031 | MAREČEK Bohumil:
AKT PŘED ZRCADLEMOlej na plátně, 99 x 65 cm, rámováno, signováno vpravo dole B. Mareček.
dosažená cena: 15 000 CZK
032 | RABAS Václav:
RYBNÍK V ZIMĚOlej na plátně, 72 x 95 cm, rámováno, datace 1936, signováno vpravo dole Rabas 36.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 52 000 CZK
033 | KONÍČEK Oldřich:
PODZIM NA ZÁVISTIOlej na plátně, 54 x 68 cm, rámováno, datace – okolo 1926, signováno vpravo dole Old. Koníček, zezadu opatřeno autorským přípisem s určením, zezadu na plátně opatřeno číslem soupisu díla autora 1503.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vystaveno:
Galerie Dra. Feigla, 1937, kat. č. 43.dosažená cena: 100 000 CZK
034 | KONÍČEK Oldřich:
PLACHETNICE V ZÁLIVUOlej na plátně, 71 x 95,5 cm, rámováno, datace – 1920 – 1930, signováno vlevo dole Old. Koníček, zezadu na plátně opatřeno číslem soupisu díla autora 1527, opatřeno razítkem prodejny Mánesa č. 38.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 150 000 CZK
035 | MOUSSON Theodor J.:
SLUNEČNÉ ODPOLEDNEOlej na plátně adjustovaném na lepence, 63,5 x 49 cm, rámováno, signováno vpravo dole Mousson.
zpět
036 | KOHOUT Alois:
PŘÍSTAVOlej na překližce, 50 x 70 cm, rámováno, datace 1950, signováno vlevo dole Al. Le Coque 1950.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 30 000 CZK
037 | GRUS Jaroslav:
ČLOVĚK NA SILNICIOlej na plátně, 47,5 x 62 cm, rámováno, datace 1925, signováno vlevo dole J. Grus 1925, zezadu na blindrámu opatřeno autorským přípisem.
Vystaveno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu 4.9 - 1.11., Praha, 2015.
Publikováno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, S.V.U. Mánes a Správa Pražského Hradu, Praha, 2015, s. 602.dosažená cena: 76 000 CZK
038 | RONEK Jaroslav:
LOKOMOTIVAOlej na plátně, 50 x 70 cm, rámováno, signováno vpravo dole Ronek.
dosažená cena: 14 000 CZK
039 | MACOUN Gustav:
KRAJINA ZA VICHŘICEOlej na plátně, 90,5 x 91,5 cm, rámováno, signováno vpravo dole G. Macoun.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vzhledem k četnosti námětu v jeho tvorbě můžeme říci, že krajina zmáhaná větrem a krajina před bouří, patřily k Macounovým oblíbeným motivům. Byl to zřejmě ten zvláštní moment napětí a očekávání příchozího nečasu, kdy sílící vítr mocně ohýbá poddajné kmeny topolů a bříz a dobytek z pastvin se společně s čeládkou klidí do bezpečného ústraní, který malíře tolik fascinoval. Příkladem takové malby je právě Krajina za vichřice, pro kterou Macoun zvolil atypickou diagonální kompozici. Divákův pohled tak pomyslně stoupá po hornatém svahu, šplhá přes kameny, až se dostává k vrcholku kopce, kde na horizontu spatří vzdálenou siluetu pasačky se dvěma kravkami. Stoický klid vyzařující z této skupinky silně kontrastuje s větrem ohýbanými stromy, které tvoří tři vertikální osy - dominanty celého plátna. Dílo je dokladem Macounova citu pro zachycení okamžiku v krajině, pohled na něj jakoby nás na větrnou stráň dokázal přenést, neboť právě dojem sílící vichřice je v malířově pojetí velice realistický. Macoun, jakožto přední český malíř krajinář, začal malovat již v raném věku. Jako první rozpoznal jeho talent V. Jansa, který dal Macounovi doporučení do péče A. Kalvody a A. Slavíčka v letech 1908 - 1909. Po malířské přípravce začal studovat pražskou AVU. Již od této doby začal malovat krajiny různých formátů a nevyhýbal se ani velmi rozměrným plátnům, kde nechával vyniknout velkorysé koncepci české krajiny. Právě tato schopnost a zdařilost výsledků ho tak pasovala do role předního uměleckého dekoratéra českých veřejných a státních institucí, které si jeho krajiny objednávaly. Hlavním jeho působištěm byl Český ráj, Kameničky a Českomoravská vysočina. Poslední dva roky strávil ve Svobodných Hamrech. Macounovo dílo je velmi rozsáhlé a různorodé. Maloval podzimní a zimní melancholické krajiny, ale také panoramatické obrazy s překvapivým pastelovým koloritem zelených a modravých šedí. Zvláště se mu dařila malba stromů a kombinace zasněžených ploch se hrou oblaků, především v době předjaří a tání. Nabízené rozměrné plátno expresivního ražení je výtečnou ukázkou Macounova jedinečného citu přenesení emocí přímo před divákův zrak a potvrzuje jeho nezastupitelné místo na poli českého krajinářství.dosažená cena: 230 000 CZK
040 | DANĚK-SEDLÁČEK František:
PROSLUNĚNÝ LESOlej na plátně, 96,5 x 116 cm, rámováno, datace 1927, signováno vlevo dole 1927 DANĚK – SEDLÁČEK.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vystaveno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu 4.9 - 1.11., Praha, 2015.
Publikováno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, S.V.U. Mánes a Správa Pražského Hradu, Praha, 2011, s. 520.dosažená cena: 58 000 CZK
041 | HOLÝ Miloslav:
MOTIV Z HLUBOČEPOlej na plátně, 60,5 x 81 cm, rámováno, datace 1934, signováno vpravo dole M. Holý 34, zezadu na plátně opatřeno číslem soupisu díla autora 548.
Posoudil a pravost díla potvrdil vnuk autora ak. mal. Petr Berger.dosažená cena: 82 000 CZK
042 | MULTRUS Josef:
NA SÁŇKÁCHOlej na plátně, 44 x 67,5 cm, rámováno, signováno vlevo dole Multrus.
dosažená cena: 47 000 CZK
043 | HUBÁČEK Josef:
POHLED NA HOLEŠOVIČKYOlej na plátně, 45 x 65 cm, rámováno, datace 1928, signováno vpravo dole Hubáček J 1928.
dosažená cena: 66 000 CZK
044 | DVORSKÝ Bohumír:
JÍZDA KRÁLŮOlej na překližce, 27 x 22 cm, rámováno, signováno vlevo dole Boh. Dvorský.
dosažená cena: 16 000 CZK
045 | SYCHRA Vladimír:
DÍVKA V ZÁVOJIOlej na plátně, 85 x 50 cm, rámováno, datace 1938, signováno vpravo nahoře Sychra 38.
Vystaveno:
Metamorphoses – Proměny ženy ve výtvarném umění, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, Praha, 2013.
Publikováno:
Metamorphoses – Proměny ženy ve výtvarném umění, S.V.U. Mánes, Praha, 2013, s. 130/131
Dílo podané do aukce má všechny znaky autorovy tvorby dané doby. Vladimír Sychra byl nejen jedním ze zakladatelů Spolku výtvarných umělců Mánes, ale podílel se i na mnohých divadelních výpravách a v neposlední řadě se například spolu s Janem Laudou podílel na výzdobě interiéru pražského Karolina. Pro tvorbu Vladimíra Sychry je typická prostorová i emotivní hloubka. Daný portrét dívky v bělostném závoji to jen potvrzuje. Na diváka hledí postava ženy v nedefinovatelném prostoru a též s nedefinovatelným výrazem ve tváři. Snad se dívka usmívá, snad stojí modelem či jen hledí do budoucích časů, které v době vymalování tohoto díla byly pro československý národ krušné. Autor výmalbu vykonstruoval za pomoci ponejvíce tmavých tónů, které následně kontrastují s alabastrovou pletí modelu. Postava krásky je zahalena tajemstvím a též trochou smutku civilistního ražení, který například toliko vidíme v pozdějších pracích Skupiny 42. Dílo bylo malířem výtečně vystavěno, jak po stránce vrstvení barevné pasty, tak po stránce atmosféry, která je velice jímavá a diváka chytá do svých osidel. Vladimír Sychra je bezesporu jedinečným autorem své generace a jeho tvorba je ukázkou jeho citu nejen pro formu, ale hlavně pro podání kýženého obsahu, jako je tomu ve výtečném díle Dívka v závoji.dosažená cena: 92 000 CZK
046 | FIŠÁREK Alois:
KLÁROVOlej na plátně, 110 x 130 cm, rámováno, datace 1958, signováno vpravo dole Fišárek 58, zezadu na blindrámu opatřeno štítkem a razítkem ČFVU.
dosažená cena: 92 000 CZK
047 | PROCHÁZKA Josef:
NA VYŽLOVCEOlej na lepence, 48 x 70 cm, rámováno, pod sklem, datace – po 1940, signováno vlevo dole Jos. Procházka.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 30 000 CZK
048 | EMLER František:
LOĎKY NA BŘEHUOlej na sololitové desce, 33,5 x 98 cm, rámováno, pod sklem, signováno vlevo dole F. Emler.
Posoudil a pravost potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vystaveno:
Mistři české krajinomalby, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, Praha, 2011.
Publikováno:
Mistři české krajinomalby, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, Praha, 2011, s. 80.dosažená cena: 35 000 CZK
049 | JIROUDEK František:
ZÁTIŠÍ S KOŠÍKEMOlej na plátně, 130,5 x 70,5 cm, rámováno, signováno vlevo dole Jiroudek.
dosažená cena: 82 000 CZK
050 | SOUČEK Karel:
AKT V INTERIÉRUOlej na plátně, 80 x 70 cm, rámováno, datace 1940, signováno vpravo dole K. Souček 40.
Opatřeno expertizou PhDr. N. Řehákové.
Vystaveno:
Metamorphoses – Proměny ženy ve výtvarném umění, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, Praha, 2013.dosažená cena: 68 000 CZK
051 | GOYA Y LUCIENTES Francisco:
DISPARATE CONOCIDOLept na papíře, 215 x 325 mm, paspartováno, datace -1864, neznačeno, list z cyklu Los Disparates (Los Proverbios), č. 19.
zpět
052 | MAŘÁK Julius Edvard:
LES VE SLUNCIOlej na lepence, 16 x 25,5 cm, rámováno, signováno vpravo dole J. Mařák.
Posoudil a pravost potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
dosažená cena: 92 000 CZK
053 | DUCHOSLAV František:
DRÁTENÍKKvaš na kartonu, 33 x 25 cm, rámováno, pod sklem, signováno vlevo dole Duchoslav.
dosažená cena: 15 000 CZK
054 | BROŽÍK Václav:
KRAJ LESAOlej na dřevěné desce s parketáží, 27 x 18 cm, rámováno, datace – 90. léta 19. století, zezadu na dřevě pod parketáží nečitelný přípis.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vystaveno:
Mistři české krajinomalby, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, 8. 7. - 29. 7., Praha, 2011.
Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu, 4.9 - 1.11., Praha, 2015.
Publikováno:
Mistři české krajinomalby, S.V.U. Mánes, Praha, 2011, s. 39.
Má vlast - pocta české krajinomalbě, S.V.U. Mánes a Správa Pražského hradu, Praha, 2015, s. 224.dosažená cena: 92 000 CZK
055 | BROŽÍK Václav:
LESOlej na dřevěné desce, 27 x 17,5 cm, rámováno, datace 90. léta 19. století, zezadu opatřeno štítkem: číslo 123, zezadu opatřeno pečetí.
Posoudila a pravost díla potvrdila PhDr. Naděžda Blažíčková – Horová.
Provenience:
Ze sbírky Rodmana Johna Wanemakera.
Vystaveno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu, 4.9 - 1.11., Praha, 2015.
Publikováno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, S.V.U. Mánes a Správa Pražského hradu, Praha, 2015, s. 224.dosažená cena: 80 000 CZK
056 | SCHWAIGER Hanuš:
DVA DOBŘÍ PŘÁTELÉAkvarel na papíře, 29,5 x 18,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1885, signováno vpravo dole HSchwaiger 85, zezadu opatřeno přípisem s určením a razítkem Fra Salvator Novak Praga Bohemi, zezadu opatřeno výstavním štítkem.
Vystaveno:
Hanuš Schwaiger,1954, Praha.dosažená cena: 6 500 CZK
057 | JAROŠ Petr:
KARLŮV MOST A HRADČANY OD NOVOTNÉHO LÁVKYOlej na plátně, 90 x 110 cm, rámováno, datace 1919, signováno vpravo dole 1919 Petr Jaroš.
dosažená cena: 19 000 CZK
058 | UPRKA Joža:
DĚVČICE NA POUTIOlej na dřevěné desce, 18,5 x 27,5 cm, rámováno, pod sklem datace – okolo 1920, signováno vpravo dole JU.
dosažená cena: 62 000 CZK
059 | UPRKA Joža:
STAŘEČEKTužka a akvarel na papíře, 42 x 26,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem signováno vpravo dole JU.
dosažená cena: 2 600 CZK
060 | OLIVA Viktor:
HRADČANYOlej na překližce, 27 x 46,5 cm, rámováno, signováno vpravo dole VO.
zpět
061 | KAVÁN František:
ZIMA (U RVÁČOVA)Olej na kartonu, 40 x 52,5 cm, rámováno, pod sklem, datace – okolo 1920, signováno vlevo dole Kaván, vlevo dole opatřeno přípisem s určením.
Opatřeno odborným posudkem PhDr. Mgr. Michaela Zachaře.
Publikováno:
František Kaván (1866 – 1941), Dílo, Spolek výtvarných umělců Mánes, Pojišťovna Kooperativa, Praha 2018, str. 505, č. soupis 1297.dosažená cena: 64 000 CZK
062 | ORLIK Emil:
MUŽSuchá jehla na papíře, 10 x 8 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole Orlik.
dosažená cena: 600 CZK
063 | HEGEDUS Laszlo:
POTULNÝ ŠAŠEKOlej na plátně, 79 x 60,5 cm, rámováno, signováno vpravo dole Hegedus.
zpět
064 | DĚDINA Jan:
KOSTEL SV. IGNÁCE NA KARLOVĚ NÁMĚSTÍPastel na kartonu, 39 x 29 cm, rámováno, pod sklem, signováno vpravo dole J. Dědina.
dosažená cena: 2 200 CZK
065 | HOLUB Josef:
V MOKŘÍNÁCHOlej na plátně adjustovaném na kartonu, 24 x 25 cm, rámováno, signováno vlevo dole J. HOLUB.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vystaveno:
Mistři české krajinomalby, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, 8. 7. - 29. 7., Praha, 2011.
Publikováno:
Mistři české krajinomalby, S.V.U. Mánes, Praha, 2011, s. 64.dosažená cena: 58 000 CZK
066 | ULLMANN Josef:
PŘEDJAŘÍOlej na lepence, 34 x 48,5 cm, rámováno, datace – okolo 1915, signováno vpravo dole J. ULLMANN.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
dosažená cena: 78 000 CZK
067 | BUBENÍČEK Ota:
PODZIMNÍ VEČEROlej na lepence, 50 x 70 cm, rámováno, signováno vlevo dole O. Bubeníček.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 47 000 CZK
068 | PANUŠKA Jaroslav:
NA RYBNÍCE NAD NĚMECKÝM BRODEMOlej na kartonu, 50 x 65 cm, rámováno, signováno vpravo dole PANUŠKA-, zezadu na kartonu autorský přípis s určením.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 66 000 CZK
069 | PANUŠKA Jaroslav:
LESNÍ SCENÉRIEUhel na papíře, 32 x 19 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1935, signováno vpravo dole Panuška 35.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
dosažená cena: 2 800 CZK
070 | HUDEČEK Antonín:
STATEKOlej na kartonu, 20 x 44 cm, rámováno, pod sklem, signováno vpravo dole Ant. Hudeček.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
zpět
071 | ŠVABINSKÝ Max:
VRBA VE VĚTRULitografie na papíře, 178 x 127 mm, v paspartě, datace 1952, signováno vpravo dole Mšvabinský.
Publikováno:
Páleníček L., Švabinská Z., Max Švabinský Grafické dílo, Národní galerie v Praze , 1976, s. 90, č. soupisu 601dosažená cena: 300 CZK
072 | ŠVABINSKÝ Max:
DOMEK V ZAHRADĚLept na papíře, 180 x 120 mm, volný list, signováno vpravo dole M. Švabinský.
dosažená cena: 900 CZK
073 | LOLEK Stanislav:
LETNÍ DENOlej na plátně adjustovaném na kartonu, 19 x 28,5 cm, rámováno, signováno vpravo dole Lolek.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 28 000 CZK
074 | KALVODA Alois:
BŘEZOVÝ HÁJOlej na lepence, 49,5 x 65 cm, rámováno, signováno vpravo dole AL. KALVODA.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 120 000 CZK
075 | HONSA Jan:
VÝHLED DO KRAJEOlej na lepence, 66 x 97,5 cm, rámováno, datace – okolo 1910.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 54 000 CZK
076 | ŠIMON Tavík František:
BUKINISTÉ U NOTRE-DAMEBarevná akvatinta na papíře, 330 x 305 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole T. F. Šimon.
dosažená cena: 4 600 CZK
077 | ŠIMON Tavík František:
STAROMĚSTSKÉ NÁMĚSTÍBarevná litografie na papíře, 325 x 390 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole T. F. Šimon.
dosažená cena: 5 000 CZK
078 | HAVELKA Roman:
PODZIMNÍ ŘEKAOlej na kartonu adjustovaném na překližce, 44,5 x 55 cm, rámováno, datace 1924, signováno vlevo dole ROM. HAVELKA 1924.
dosažená cena: 46 000 CZK
079 | KRÁL Josef:
NA VÝCHODNÍM MOŘIOlej na plátně, 100 x 100 cm, rámováno, datace 1909, signováno vpravo dole J. Král 1909-, zezadu na rámu přípis s určením.
Vystaveno:
Dialogy v obrazech, Galerie Diamant, S.V.U. Mánes, 4. 4. – 30. 5., Praha, 2014.
Publikováno:
Dialogy v obrazech, S.V.U. Mánes, Praha, 2014, s. 147.dosažená cena: 140 000 CZK
080 | SATRA Augustin:
U DŘEVNICEOlej na kartonu, 35 x 44,5 cm, rámováno, pod sklem, signováno vpravo dole Aug.Satra
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 21 000 CZK
081 | LANGER Karel:
AUTOPORTRÉTOlej na plátně adjustovaném na lepence, 33 x 23,5 cm, rámováno, signováno vpravo dole K. Langer.
dosažená cena: 8 500 CZK
082 | STRETTI Viktor:
HRA POLA V OSTENDEOlej na lepence, 34,5 x 50,5 cm, rámováno, datace 1907, signováno vpravo dole V. STRETTI.OSTENDE.1907, zezadu opatřeno přípisem s určením.
dosažená cena: 49 000 CZK
083 | ŠTOLOVSKÝ Josef:
LIPNICE NAD SÁZAVOUOlej na plátně adjustovaném na lepence, 50 x 70 cm, rámováno, signováno vpravo dole J. Štolovský.
dosažená cena: 6 500 CZK
084 | HORKÝ František:
DOLNÍ SMOKOVECOlej na lepence, 29 x 33 cm, rámováno, datace - 20. léta 20. století, signováno vlevo dole F. Horký.
zpět
085 | BOETTINGER Hugo:
KOUPÁNÍOlej na lepence, 54 x 46 cm, rámováno, signováno vlevo dole BOETTINGER, zezadu opatřeno přípisem s určením.
Vystaveno:
Metamorphoses – Proměny ženy ve výtvarném umění, Galerie Diamant S.V.U. Mánes, Praha, 2013.
Publikováno:
Metamorphoses – Proměny ženy ve výtvarném umění, S.V.U. Mánes, Praha, 2013, s. 338-339.
dosažená cena: 32 000 CZK
086 | JELÍNKOVÁ Božena:
KRAJINA (VYSOKÉ NEBE)Olej na plátně, 79 x 85 cm, rámováno, signováno vlevo dole B. JELÍNKOVÁ.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vystaveno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu, 4.9 - 1.11., Praha, 2015.
Publikováno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, S.V.U. Mánes a Správa Pražského hradu, Praha, 2015, s. 224.dosažená cena: 24 000 CZK
087 | STRETTI-ZAMPONI Jaromír:
BENÁTKYBarevná akvatinta na papíře, 315 x 405 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole Jar. Stretti – Zamponi.
dosažená cena: 3 600 CZK
088 | STRETTI-ZAMPONI Jaromír:
BUKINISTÉ PŘED NOTRE-DAMEBarevná akvatinta na papíře, 370 x 320 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole Jar. Stretti – Zamponi.
dosažená cena: 2 800 CZK
089 | STRETTI-ZAMPONI Jaromír:
ZIMNÍ TRH NA STAROMĚSTSKÉM NÁMĚSTÍBarevná akvatinta na papíře, 355 x 320 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem signováno vpravo dole J. Stretti – Zamponi.
dosažená cena: 2 400 CZK
090 | FILLA Emil:
ZÁTIŠÍ S VÁZOU KVĚTIN A PODNOSEMSuchá jehla na papíře, 150 x 116 mm, volný list, datace 1932, signováno vpravo dole Emil Filla, vpředu vlevo dole autorská značka E.F.
Publikováno a reprodukováno:
Čestmír Berka, Emil Filla, Praha 1969, s. 263, rok 1932, č. soupisu 44.dosažená cena: 8 000 CZK
091 | BENEŠ Vincenc:
VYŠEHRADLitografie na papíře, 330 x 505 mm, v paspartě, signováno vpravo dole V. Beneš, list č. 6/50.
dosažená cena: 400 CZK
092 | NEJEDLÝ Otakar:
CESTA V JÍLOVÉMOlej na plátně, 95 x 114 cm, rámováno, signováno vpravo dole Ot. Nejedlý.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.Vystaveno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, Jízdárna Pražského hradu 4.9 - 1.11., Praha, 2015.
Publikováno:
Má vlast - pocta české krajinomalbě, S.V.U. Mánes a Správa Pražského Hradu, Praha, 2015, s. 507
dosažená cena: 250 000 CZK
093 | NEJEDLÝ Otakar:
STUDIE LESATužka na papíře, 38,5 x 49 cm, volný list, signováno vpravo dole O. Nejedlý.
dosažená cena: 5 000 CZK
094 | NECHLEBA Vratislav:
STUDIE STARCEOlej na kartonu, 43 x 34 cm, rámováno, datace – 20. léta 20. století, signováno vpravo dole VNechleba, zezadu opatřeno výstavním štítkem: Oblastní galerie výtvarného umění Gottwaldov, zezadu opatřeno inventárními štítky Krajské galerie Gotwaldov o. 290
Vystaveno:
Dialogy v obrazech, Galerie Diamant, S.V.U. Mánes, 4. 4. – 30. 5., Praha, 2014.
Publikováno:
Dialogy v obrazech, S.V.U. Mánes, Praha, 2014, s. 69.dosažená cena: 68 000 CZK
095 | RABAS Václav:
PODZIMNÍ KRAJINAOlej na plátně, 32,5 x 52,5 cm, rámováno, datace 1944, signováno vpravo dole Rabas 44, zezadu na blindrámu opatřeno výstavním štítkem: Jízdárna Pražského hradu září - listopad 1956 č. kat. 177, zezadu na slepém rámu opatřeno štítkem s č. 173.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.
Vystaveno:
Václav Rabas: soubor díla, Jízdárna Pražského hradu, Praha, 1956, č. k. 177.dosažená cena: 43 000 CZK
096 | KREMLIČKA Rudolf:
ŽENA S PERLOVÝM NÁHRDELNÍKEMLitografie na papíře, 190 x 135 mm, v paspartě.
zpět
097 | BOHÁČEK Karel:
ČEKÁNÍPastel na papíře, 22,5 x 30,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace – po 1915.
dosažená cena: 3 400 CZK
098 | ROLÍN Viktor:
KRAJINA POD MRAKEMOlej na překližce, 20 x 25 cm, rámováno, signováno vpravo dole Rolin.
dosažená cena: 6 000 CZK
099 | WERAN Karel:
KVĚTINOVÝ TRHAkvarel na papíře, 36 x 48 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole K. Weran.
dosažená cena: 5 000 CZK
100 | PORŠ Gustav:
NA RYBNÍCE ZA MĚSTEMOlej na lepence, 62 x 74 cm, rámováno, datace 1916, signováno vpravo dole G. Porš 16.
dosažená cena: 29 000 CZK
101 | DUŠA Ferdiš:
KLIDNÝ DEN (BESKYDSKÁ KRAJINA)Olej na plátně, 47,5 x 68,5 cm, rámováno, datace – 1925 – 1930, signováno vlevo dole F. DUŠA.
dosažená cena: 18 000 CZK
102 | POPELKA Vojtěch Hynek:
ZÁTIŠÍ SE ZAJÍCEM A KOROPTVEMIOlej na plátně, 70 x 97 cm, rámováno, signováno vlevo dole V.M.Popelka.
dosažená cena: 3 200 CZK
103 | GUTFREUND Otto:
PESPatinovaná pálená hlína, 14 cm, datace 1928, zespodu značeno O. Gutfreund, prémie S.V.U. Mánes za rok 1928, poškozeno.
dosažená cena: 7 500 CZK
104 | PELÍŠEK Alexandr J.:
ZE STARÉ PRAHYOlej na kartonu, 46,5 x 59 cm, rámováno, signováno vpravo dole Alex J. Pelíšek.
dosažená cena: 2 200 CZK
105 | MACOUN Gustav:
ZRCADLENÍOlej na plátně, 34 x 37 cm, rámováno, signováno vlevo dole G. MACOUN.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 39 000 CZK
106 | GRUS Jaroslav:
POHLED NA KATEDRÁLUKombinovaná technika na kartonu, 63,5 x 88 cm, rámováno, signováno vpravo dole J. Grus.
dosažená cena: 7 500 CZK
108 | SEDLÁČEK Vojtěch:
NA PASTVĚTuš na papíře, 20,5 x 29 cm, v paspartě, signováno vpravo dole Voj Sedláček.
dosažená cena: 700 CZK
109 | HOLAN Karel:
TÝNOlej na plátně, 100 x 82 cm, rámováno, datace 1952, zezadu na plátně opatřeno štítkem s přípisem s určením, zezadu na blindrámu razítko z ateliéru autora.
Dílo je opatřeno certifikátem o pravosti díla od Milady Sukdolákové.dosažená cena: 94 000 CZK
110 | KERHART Oldřich:
KARLŮV MOST/KRAJINAOlej na překližce, 64,5 x 100 cm, rámováno, datace 1939, signováno O. Kerhart 39.
dosažená cena: 15 000 CZK
111 | ŠIMÁK Lev:
OTCOVA RADOSTOlej na plátně, 50,5 x 73,5 cm, rámováno, datace 1938, signováno vpravo dole Lev 38.
dosažená cena: 14 000 CZK
112 | SIGMUND Karel Jan:
PROSLUNĚNÁ ZIMNÍ KRAJINAOlej na překližce, 70 x 60 cm, rámováno, signováno vpravo dole K. J. Sigmund.
dosažená cena: 5 500 CZK
113 | HOLÝ Miloslav:
JARNÍ MOTIV OD MOTOLAOlej na plátně, 55 x 81 cm, rámováno, datace 1935, signováno vlevo dole M. Holý 35, zezadu na blindrámu štítek s razítkem ČFVU s přípisem s určením, zezadu na plátně číslo soupisu díla autora 561.
Posoudil a pravost díla potvrdil vnuk autora ak. mal. Petr Berger.dosažená cena: 90 000 CZK
114 | MULTRUS Josef:
PŘÍSTAVIŠTĚOlej na kartonu, 56,5 x 67 cm, rámováno, signováno vpravo dole MULTRUS.
dosažená cena: 7 000 CZK
115 | POSPÍŠIL Jan Bohumil:
BOUŘLIVÉ RÁNOOlej na plátně, 50 x 70 cm, rámováno, signováno vpravo dole J. B. Pospíšil.
dosažená cena: 25 000 CZK
116 | KOVÁŘ Vladimir:
VESNICE U KEŽMARKUOlej na překližce, 60 x 72,5 cm, rámováno, datace 1937, signováno vpravo dole V. Kovář 37.
zpět
117 | VERIS ZAMAZAL Jaroslav:
ABSTRAKTNÍ KOMPOZICETuš na papíře, 37 x 22,5 cm, v paspartě, datace 1970, signováno vpravo dole Veris 70.
dosažená cena: 2 600 CZK
118 | SLAVÍČEK Jan:
KYTICE S VLČÍM MÁKEMOlej na plátně, 81,5 x 65,5 cm, rámováno, datace – 40. léta 20. století, signováno vpravo dole Jan Slavíček, zezadu opatřeno razítkem: Vystaveno v Mánesu, zezadu na blindrámu opatřeno přípisem s určením, zezadu na blindrámu č. 5.
dosažená cena: 74 000 CZK
119 | BOUDA Cyril:
LETNÍ ZÁTIŠÍLept na papíře, 275 x 175 mm, volný list, signováno vpravo dole C. Bouda, list č. 30/200.
dosažená cena: 700 CZK
120 | NOVÁK Václav Vojtěch:
PRAHAOlej na plátně, 61 x 94 cm, rámováno, signováno vpravo dole V. V. Novák.
dosažená cena: 6 500 CZK
121 | NOVÁK Václav Vojtěch:
ČÁSLAV NA PODZIMOlej na plátně, 42 x 50 cm, rámováno, datace 1942, signováno vpravo dole V. V. Novák 1942.
dosažená cena: 25 000 CZK
122 | GROSS František:
MUŽLitografie na papíře, 260 x 200 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1963, signováno vpravo dole F. Gross 63.
dosažená cena: 1 000 CZK
123 | HUDEČEK František:
Z JIŽNÍCH ČECHOlej na plátna, 73 x 105 cm, rámováno, datace 1936, signováno vpravo dole Fr. Hudeček 36.
dosažená cena: 23 000 CZK
124 | MUDROCH Bedřich:
PARKOlej na plátně adjustovaném na lepence, 44 x 59 cm, rámováno, datace 1940, signováno vlvo dole B. Mudroch 1940.
dosažená cena: 12 000 CZK
125 | ŠMIDRA Jaroslav:
ŽNĚOlej na lepence, 34,5 x 49,5 cm, rámováno, datace 1936, signováno vpravo dole Šmidra 36.
dosažená cena: 4 000 CZK
126 | DOBROVOLNÝ Viktor:
MATEŘSTVÍOlej na kartonu, 54 x 42 cm, rámováno, datace 1939, signováno vpravo dole VD 39.
dosažená cena: 18 000 CZK
127 | SKLENÁŘ Zdeněk:
ZNAKLitografie na kartonu, 350 x 210 mm, v paspartě, datace 1962, signováno vpravo dole SKLENÁŘ 62.
dosažená cena: 28 000 CZK
128 | LHOTÁK Kamil:
PF 1980Litografie na papíře, 135 x 95 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1980, signováno dole uprostřed Kamil Lhoták 1980.
dosažená cena: 4 200 CZK
129 | LIESLER Josef:
DOBRÝ DEN DOMOVEBarevná litografie na papíře, 540 x 435 mm, volný list, datace 1980, signováno vpravo dole Liesler 80.
dosažená cena: 3 600 CZK
130 | NOVÁK Adolf:
MLÁTIČKAOlej na plátně, 55,5 x 100,5 cm, rámováno, signováno vpravo dole Ada Novák.
dosažená cena: 1 000 CZK
131 | ČÍŽEK Bohumil:
PROROCTVÍOlej na plátně, 59 x 79 cm, rámováno, datace 1938, signováno vpravo dole Čížek 38.
dosažená cena: 32 000 CZK
132 | LEXA Rudolf:
MUZIKANTIKvaš a tužka na papíře, 29 x 19 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole Rud. Lexa.
dosažená cena: 3 000 CZK
133 | KOTÍK Jan:
ABSTRAKCETuš na papíře, 41,5 x 10,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1958, signováno dole uprostřed J. Kotík 58.
dosažená cena: 3 400 CZK
134 | SEYDL Zdeněk:
LEPOHLAV SLUHA ČELÁKOVĚTuš a akvarel na papíře, 42 x 29 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole Seydl.
dosažená cena: 300 CZK
135 | ISTLER Josef:
PYTHAGORASBarevná litografie na papíře, 330 x 235 mm, volný list, datace 1988, signováno vpravo dole Istler 88.
dosažená cena: 3 200 CZK
136 | ŠPÁLA Jan:
BODLÁKYOlej na plátně, 47 x 63 cm, rámováno, datace 1969, signováno vpravo dole J. Špála 69.
dosažená cena: 8 500 CZK
137 | ŠPÁLA Jan:
KARAFIÁTYOlej na kartonu, 39 x 49 cm, rámováno, signováno vpravo dole J. Špála.
dosažená cena: 6 500 CZK
138 | KUBÍČEK Jánuš:
JÍDELNABarevná litografie, 200 x 155 mm, volný list, datace 1952, signováno vpravo dole Kubíček 1952.
dosažená cena: 500 CZK
139 | ROTREKL Theodor:
VEČERNICEMalba do vrstev pryskyřice, 27 x 42,5 cm, rámováno, datace 1980, signováno vpravo dole ROTRKL 80. Zezadu opatřeno štítek s přípisem s určením.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. J. Machalický.zpět
140 | WINTER-NEPRAKTA Jiří:
FRANCOUZSKÉ MILOVÁNÍAkvarel a tuš na papíře, 17 x 13 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole Neprakta.
dosažená cena: 9 000 CZK
141 | NOVÁK Ladislav:
ABSTRAKTNÍ KOMPOZICEKombinovaná technika na papíře, 15 x 24 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, vlevo a vpravo dole autorské přípisy.
dosažená cena: 15 000 CZK
142 | ZOUBEK Olbram:
ADAM, JÁKOB, ŽÁKYNĚ,konvolut tří zlacených slepotisků na papíře, 155 x 145 mm, 155 x 140 mm, 190 x 140 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole Olbram Zoubek, vlevo dole značeno autorský tisk.
dosažená cena: 17 000 CZK
143 | CHABA Karel:
DÁMA V BÍLÉMPastelka na papíře, 28,5 x 19 cm, v paspartě, datace 1963, signováno vpravo dole Chaba 63.
dosažená cena: 1 000 CZK
144 | CHABA Karel:
ULICE S DOMEMPastelka na papíře, 38 x 27,5 cm, volný list, signováno vpravo dole Chaba.
dosažená cena: 1 600 CZK
145 | CHABA Karel:
PLACE VENDÔMEKombinovaná technika na papíře, 47,5 x 32 cm, volný list, datace 1964, signováno vlevo dole CHABA 64.
dosažená cena: 2 000 CZK
146 | ŠIMOTOVÁ Adriena:
RUCEKolorovaný lept na papíře, 215 x 165 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1970, signováno dole uprostřed Adriena Šimotová 70.
dosažená cena: 5 000 CZK
150 | KOPECKÝ Bohdan:
LESKombinovaná technika na papíře, 14 x 9,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1949, signováno vpravo dole BKopecký 1949.
zpět
151 | KOPECKÝ Bohdan:
NA BEROUNCEKombinovaná technika na papíře, 9 x 13,5 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1986, signováno vpravo dole BKopecký 1986.
zpět
152 | KOPECKÝ Bohdan:
JIŽNÍ ČECHYKombinovaná technika na papíře, 9 x 13 cm, rámováno, v paspartě, pod sklem, datace 1986, signováno vpravo dole BKopecký 1986.
zpět
153 | KOPECKÝ Bohdan:
KRAJINALitografie na papíře, 310 x 395 mm, volný list, datace 1966, signováno vpravo dole BKopecký.
dosažená cena: 1 000 CZK
154 | KOMÁREK Ivan:
TORZOKombinovaná technika a koláž na papíře, 41 x 55 cm, rámováno, pod sklem, datace 1989, signováno vpravo nahoře I. Komárek 13. 06. 1989.
zpět
155 | KOMÁREK Vladimír:
ANDĚL S DVĚMA POHÁRYSuchá jehla na papíře, 295 x 195 mm, volný list signováno dole uprostřed VKomárek, list č. 22/50.
dosažená cena: 400 CZK
156 | KOMÁREK Vladimír:
VZADÁNÍ SE TŘEM GRÁCIÍMSuchá jehla na papíře, 220 x 150 mm, volný list, signováno dole uprostřed VKomárek, list č. 9/50.
dosažená cena: 300 CZK
157 | KOMÁREK Vladimír:
PIŠTECLitografie na papíře, 210 x 370 mm, volný list, signováno dole uprostřed, VKomárek, list č. 26/200.
dosažená cena: 700 CZK
158 | KOMÁREK Vladimír:
POHLAZENÍSuchá jehla na papíře, 290 x 195 mm, volný list, signováno dole uprostřed VKomárek.
dosažená cena: 400 CZK
159 | KOMÁREK Vladimír:
OTOČENÁ ZÁDYOlej na plátně, 59 x 48,5 cm, rámováno, datace 1968, signováno vpravo dole V. Komárek 68.
dosažená cena: 52 000 CZK
160 | BALCAR Jiří:
AKT IAkvatinta na papíře, 495 x 320 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole JIŘÍ BALCAR, vlevo dole značen autorský tisk.
Reprodukováno:
Klimešová M., Rous J., Jiří Balcar, Arbor vitae, 2013, str. 162.dosažená cena: 16 000 CZK
161 | BORN Adolf:
BOJ O PRIMADONULitografie na papíře, 380 x 270 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno ABorn.
dosažená cena: 12 000 CZK
162 | BORN Adolf:
SEN NOCI SVATOJÁNSKÉBarevná litografie na papíře, 290 x 200 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vlevo dole A Born.
dosažená cena: 12 000 CZK
163 | BORN Adolf:
DÁMSKÁ JÍZDABarevná litografie na papíře, 270 x 195 mm, rámováno, v paspartě pod sklem, signováno vpravo dole ABorn, list. č. 19/70.
dosažená cena: 15 000 CZK
164 | BORN Adolf:
DÁMA S KOHOUTEMBarevná litografie na papíře, 355 x 455 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno vpravo dole ABorn, list č. 67/90.
dosažená cena: 19 000 CZK
165 | KRISTOFORI Jan:
ČEKÁNÍ 3Kombinovaná technika na sololitové desce, 54 x 36 cm, datace 1971, signováno vpravo dole KRISTOFORI.
zpět
166 | HUSÁRIKOVÁ Jindra:
HRY V ZAHRADĚOlej na plátně, 85 x 110 cm, rámováno, datace 1997, signováno vpravo dole J. HUSÁRIKOVÁ.
dosažená cena: 54 000 CZK
167 | SLAVÍČEK Zbyněk:
BEZ NÁZVUOlej na plátně, 123 x 103 cm, rámováno, datace 1990, signováno vpravo dole Z Slavíček, zezadu na blindrámu Z. Slavíček (90).
zpět
168 | ANDERLE Jiří:
SELSKÝ PÁR (DLE DÜRERA)Lept na papíře, 340 x 300 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno dole uprostřed Anderle.
dosažená cena: 13 000 CZK
169 | ANDERLE Jiří:
RADOSTNÉ ŽITÍLept na papíře, 440x 350 mm, rámováno, v paspartě, pod sklem, signováno dole uprostřed Jiří Anderle.
dosažená cena: 20 000 CZK
170 | ZÁBRANSKÝ Vlastimil:
BEZ NÁZVUKombinovaná technika na plátně, 51 x 35,5 cm, rámováno, datace 1996, signováno vlevo dole ZÁBRANSKÝ 1996.
dosažená cena: 18 000 CZK
171 | ZÁBRANSKÝ Vlastimil:
ČESKÁ HLAVAKombinovaná technika na kartonu, 75 x 55 cm, rámováno, datace 2001, signováno dole uprostřed ZÁBRANSKÝ, zezadu opatřeno přípisem s určením.
dosažená cena: 16 000 CZK
172 | WALDHAUSER Antonín:
ZÁTIŠÍ S HROZNY A DÝNÍOlej na plátně, 64 x 77 cm, rámováno, signováno vpravo dole Antonín Waldhauser.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 76 000 CZK
173 | NOVÁKOVÁ SMÍTKOVÁ Zdeňka Marie:
Z PAŘÍŽEOlej na plátně, 90 x 80 cm, rámováno, datace 1976, signováno vpravo dole Z. M. Nováková 76.
Posoudil a pravost díla potvrdil PhDr. Mgr. Michael Zachař.dosažená cena: 39 000 CZK
174 | HAMPL Petr:
ŽENSKÝ AKTOlej na plátně, 60 x 45 cm, rámováno, datace 1996, signováno vpravo dole 96/4 P Hampl.
dosažená cena: 5 000 CZK
175 | MOCEK Jiří:
PŘÍBĚH (NOCTURNO)Olej na plátně, 55 x 71,5 cm, rámováno, datace 1997, signováno vlevo dole Modek 97-8, zezadu na plátně opatřeno přípisem s určením.
dosažená cena: 11 000 CZK
176 | MOCEK Jiří:
OČEKÁVÁNÍOlej na plátně, 50 x 39 cm, rámováno, datace 2000, signováno vpravo dole Mocek 00, zezadu opatřeno autorským přípisem s určením.
dosažená cena: 11 000 CZK
177 | SLÍVA Jiří:
VIN DE TABLEBarevná litografie na papíře, 370 x 485 mm, volný list, signováno dole uprostřed Jiří Slíva.
dosažená cena: 2 000 CZK
178 | SLÍVA Jiří:
GOLF FOR SNOBSBarevná litografie na papíře, 420 x 310 mm, volný list, signováno vpravo dole Jiří Slíva.
dosažená cena: 1 600 CZK
181 | KODET Kristián:
HRA S ANDĚLEMOlej na sololitové desce, 20 x 25,5 cm, rámováno, datace 1997, signováno vpravo dole Kristián Kodet 97.
dosažená cena: 19 000 CZK
182 | RITTSTEIN Michael:
PŘI HORORUBarevná litografie na papíře, 400 x 280 mm, volný list, datace 1985, signováno vpravo dole M. Rittstein 85.
dosažená cena: 1 200 CZK
183 | BORIS Jirků:
ZJEVENÍ SV. JANABarevná serigrafie na papíře, 565 x 400 mm, volný list, datace 2002, signováno vpravo dole Boris Jirků.
dosažená cena: 500 CZK